مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از تولید 400 هزار تن محصولات باغی در سال جاری خبر داد.

زارعی درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،گفت: در سال گذشته میزان تولیدات محصولات باغی استان 360 هزار تن بود که امسال15 درصد افزایش داشته است.

وی هلو، سیب، زردآلو، گیلاس، گردو، پسته، انار، بادام و... را عمده ترین محصولات باغی استان برشمرد و تصریح کرد: استان مرکزی در تولید برخی محصولات باغی همچون انار و پسته از جایگاه بسیار خوبی در کشور برخوردار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: هرساله بخش قابل توجهی از تولیدات انار و پسته استان به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

زارعی با بیان اینکه عمده‌ترین باغات پسته و انار در شهرستان‌‌های زرندیه و ساوه وجود دارند، گفت: سطح زیر کشت باغات استان 56 هزار و 742 هکتار است که از این سطح 9 هزار و 718 هکتار مربوط به باغات نهال بوده و 47 هزار و 24 هکتار آن را باغات بارور تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در سال جاری بیش از یک هزار باغ جدید به مجموع باغات استان در شهرهای ساوه، زرندیه، خنداب، اراک، دلیجان و کمیجان افزوده شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل 606 پرونده برای ایجاد دو هزار و 400 هکتار اراضی کشاورزی جدید برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل در سال جاری خبر داد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.