فائو:

قيمت جهاني مواد غذايي سال 2012 کاهش يافت

سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد (فائو) روز پنجشنبه اعلام کرد: قيمت هاي جهاني مواد غذايي سال گذشته هفت درصد کاهش يافت که اين امر، احتمال کمبود غذايي را در کشورهاي در حال توسعه، کاهش داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري آلمان، قيمت هاي جهاني غذا از ماه هاي ژوئن تا ژوئيه حدود ده درصد افزايش يافته بود که اين مسئله، احتمال گرسنگي ميليون ها فقير را در جهان افزايش داده بود.

 اين در حالي است که فائو پنجشنبه اعلام کرد شاخص قيمت غذا در ماه دسامبر به دويست و نه واحد کاهش يافت که به عنوان سومين کاهش ماهانه متوالي اين شاخص به حساب مي آيد. اين شاخص در ماه نوامبر دويست و يازده واحد بود.

 در کل سال دو هزار و دوازده، متوسط اين شاخص دويست و دوازده واحد بود که هفت درصد کمتر از سال دو هزار و يازده است.

 بر اساس اين گزارش، شديدترين کاهش قيمت سالانه براي شکر (هفده و يک دهم درصد)، محصولات لبني (چهارده و نيم درصد) و روغن ها (ده و هفت دهم درصد) بود.

 جومو سوندارام معاون مدير کل فائو اعلام کرد: اين نتيجه نشان دهنده تغيير در مقايسه با اوضاع ماه ژوئيه پارسال است که افزايش شديد قيمت ها باعث نگرانيها در خصوص وقوع يک بحران غذايي جديد شد.

وي افزود: کاهش تقاضا به علت رکود اقتصادي بين المللي و اقدامات سال دو هزار و يازده گروه بيست به منظور بهبود هماهنگي و شفافيت در بازار غذا به کاهش قيمت ها کمک کرد.

 به گزارش خبرگزاري آلمان از رم، آخرين افزايش شديد قيمت هاي جهاني غذا در سال هاي دو هزار و هفت-دو هزار و هشت روي داد.

برچسب ها: فائو ، کاهش ، قیمت ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار