نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل خطاب به حجت‌الاسلام آقاتهرانی

چرا مسائل فرهنگي در مجلس مغفول مانده است؟

در نامه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل سراسر کشور خطاب به حجت‌الاسلام آقاتهراني آمده است: تا کی باید شاهد این موضوع باشیم که موضوعات فرهنگی بر خلاف تاکید مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) شأنی دسته چندمی و بی‌الویت داشته باشد و مسئولین هم کمترین اهتمامی به این مهم ندارند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، واحد فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌اي خطاب به رئيس کميسيون فرهنگي،‌اجتماعي مجلس شوراي اسلامي مواردي را متذکر شدند که متن اين نامه به شرح زير است:

حضرت حجت اسلام والمسلمین آقاتهرانی
ریاست محترم کمیسیون فرهنگی، اجتماعی مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

چندی است که حضرتعالی و همکارانتان، در کمیسیونی از مجلس فعالیت می‌نمایید که بنا بر فرموده مقام معظم رهبری وظیفه ساماندهی حیاتی‌ترین موضوع نظام مقدس جمهوری اسلامی را عهده‌دار است؛ جایگاهی که به نظر می‌رسد رئیس و اعضای آن بر اهمیت آن واقف نیستند.

انقلاب اسلامی ایران حقیقتا پدیده‌ای از جنس ایمان در عصر یخبندان کفر و الحاد بود که کور سوهای امید را در دل مستضعفان عالم زنده کرد و نشان داد که با نیروی عظیم ایمان می‌شود مقابل ستمگران شرق و غرب سینه صاف کرد و فریاد توحید سر داد. این حرکت عظیم فرهنگی بیانگر قدرت تصور ناشدنی ایمان در حل و فصل مسایل دشوار و پیمودن گردنه‌های سخت تاریخ بوده است. حرکتی که امتداد آن جز با پیشرفت، معنویت و ایمان در میان آحاد مردم جهان امکان پذیر نیست.

بی‌شک شما نیز با ما دانشجویان اتفاق نظر دارید که مسائل فرهنگی- اجتماعی از آن دست مسائلی است که جا دارد به صورت ویژه به آن پرداخت چه اینکه گزاف نیست که بگوییم آنچه اکنون سبب بیداری ملت‌ها متاثر از انقلاب اسلامی در جهان شده است نشأت گرفته از الهامات فرهنگی انقلاب اسلامی است.

و هم اینکه شما نیز با ما دانشجویان اتفاق نظر دارید که در کشورمان دستگاه‌های بسیاری متولی امر فرهنگ هستند که در جای خود نقدهایی به آن ها وارد و ما نیز به طرق مختلف صدایمان را به گوش آنها رسانیده‌ایم اما آنچه سبب نگارش این نامه شده است سردرگمی کمیسیونی است که بناست با حضور حضرتعالی و بخشی دیگر از نیروهای ارزشی کاستی‌های پیشین خود را جبران کند.

اکنون که حضرتعالی ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس را بر عهده دارید جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی چشم امید بیشتری به آن جایگاه دارد. اما به نظر می‌رسد اکنون و پس از چند ماه گذشت از عمر مجلس نهم اولا کمیسیون فرهنگی مجلس به شان تخصصی و نظارتی خود در مقوله فرهنگ واقف نیست و دور از ذهن نیست که بگوییم ناکارآمدی بیشتر از هر چیز دیگری از این کمیسیون به گوش می‌رسد؛ ثانیا صدای برخی اعضای محترم این کمیسیون در موارد غیرتخصصی و غیرمرتبط با وظایف کمیسیون فرهنگی بیشتر به گوش می‌رسد گویی اعضای محترم آن تنها در عرصه فرهنگ است که دغدغه و دل مشغولی ندارند.

حال سوال اینجاست که کمیسیون فرهنگی مجلس نهم، نه برای آحاد ملت‌های جهان، که برای ساز و کار اجرایی فرهنگ در مملکت خودمان چه حرکت مثبتی انجام داده است و چه برنامه‌ای دارد؟

حضرت حجت اسلام والمسلمین آقاتهرانی

مجلس شورای اسلامی باید بازوی قدرتمند نظام در تدوین چشم اندازهای بلند و آماده سازی بسترهای قانونی برای رتق و فتق امور باشد، حال سوال اینجاست که کمیسیون فرهنگی مجلس چه تلاش جدی و شاخصی در این امور داشته است؟ مگر نه این است که شان مجلس و نمایندگان، شان نظارت بر عملکرد مسولان اجرایی است؛ چه کسی باید بر عملکرد بی‌شمار دستگاه فرهنگی از وزارت ارشاد تا سازمان تبلیغات و... نظارت داشته باشد غیر از مجلس؟ کدام نهاد باید زیر ساخت‌های قانونی شفاف را برای عملکرد بهینه و اثر گذار این نهاد ها فراهم نماید؟

بازوان اصلی نظارتی و قانون‌گذاری در مجلس کمیسیون‌های تخصصی آن هستند، به عبارت دیگر شما و همکارنتان در کمیسیون فرهنگی مجلس وظیفه هدایت و به ثمر رسانیدن موضوعات فرهنگی را در صحن عمومی مجلس برعهده دارید، تا کی باید شاهد این موضوع باشیم که موضوعات فرهنگی بر خلاف تاکید مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) همواره شأنی دسته چندمی و بی‌الویت داشته باشد و مسئولین هم کمترین اهتمامی به این مهم ندارند.

استاد اخلاق گرامی

جنگ امروز ما؛ جنگی تمام عیار در حوزه های تمدنی و فرهنگی است. دشمن از هر ابزاری که در دست دارد در جهت نیل به اهداف فرهنگی اش استفاده می‌نماید و تسخیر قلب‌های ملت ما اولویت اول نظام سلطه است، در چنین شرایطی جنبش دانشجویی امروز از ناحیه فرهنگ و نهادهای فرهنگی احساس خطر اما امید دارد با حضور نیروهای متعهد کاستی‌های خود را جبران کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار