سرپرست شركت ملي حفاري ايران در آستانه فرا رسيدن سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران از حفاري بيش از 3 هزار و 440 حلقه چاه نفت و گاز با متراژ بيش از 7 ميليون و 460 هزار متر در طول سه دهه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حميدرضا گلپايگاني با توجه به اهداف و جايگاه شركت ملي حفاري ايران دراقتصاد كشور، چشم انداز اين صنعت راهبردي را روشن ودرخشان دانست و گفت: چشم انداز آينده جهان نشانگر نقش مسلط نفت و گاز در افق آينده زندگي بشري است و تنها راه دستيابي به گنجينه هاي پنهان در اعماق زمين، چرخش مته حفاري براي حفر چاه هاي نفت و گاز است.

گلپايگاني افزود: حركت رو به رشد شركت در 33 گذشته با چالش هاي مختلفي رو به رو بوده است كه جديت و سخت كوشي و خلاقيت كاركنان ناممكن ها را ممكن ساخته و جلوه هاي از اميد را به وجود آورده است.

وي به توان متخصصان كشور اشاره کرد و گفت: با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي تمامي فرآيندها از اكتشاف، حفاري، توليد و بهره برداري در دست فرزندان انقلاب اسلامي قرار گرفت و متخصصين ايراني در اين سه دهه چرخ اين صنعت عظيم را به چرخش درآورند و برگ هاي زريني از افتخار را در كارنامه درخشان خود ثبت كردند.

گلپايگاني با ذكر عملكرد ملي حفاري بعد از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: طي سه دهه گذشته با تلاش بي وقفه وشبانه روزي متخصصان بيش از 3 هزار و 440 حلقه چاه نفت و گاز با متراژ بيش از 7 ميليون و 460 هزار متر حفر و تكميل شده است كه از اين تعداد بيش از 280 حلقه در دريا و بيش از هزار حفره به صورت افقي و جهت دار حفر و تكميل شده است.

وي تصریح کرد: همچنين طي همين مدت نزديك به 115 هزار مورد خدمات فني مهندسي شامل نمودارگيري، لوله مغزي سيار، چاه پيمايي، اسيدكاري و سيمانكاري، در بيش از 10 استان كشور ارائه شده است.

سرپرست شركت ملي حفاري ايران با اشاره به سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني گفت: ارتباط با مراكز دانش بنيان و استفاده از توان سازندگان و توليدكنندگان داخلي در سر فصل برنامه هاي شركت قرار دارد به طوري كه هم اكنون بيش از 50 درصد از قطعات پر مصرف و بسياري از تجهيزات مورد نياز در داخل كشور توليد شده است و اين شركت با گام هايي استوار در مسير پيشرفت و تعالي و اعتلاي ايران اسلامي حركت مي كند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار