در هفته‌ای که گذشت هنرهای تجسمی شاهد رویدادهای مختلفی پیرامون جشنواره تجسمی بود که از جلمه آن انصراف یکی از اعضای هیئت داوران بخش نگارگری بود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، هنرهای تجسمی در هفته ای که گذشت شاهد تازه ترین اتفاقات در زمینه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بود.


هفته گذشته جشنواره تجسمی فجر بیشترین اتفاقات را پشت سر گذاشت، در ابتدای هفته گذشته مطابق هر سال در انتظار رونمایی پوستر پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بودیم اما برخلاف سال های گذشته پوستر پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر رونمایی نشد.
البته علت رونمایی نشدن پوستر این دوره از جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر تداخل آن با نشست سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.
به هر حال پوستر  این دوره از جشنواره که حاصل تلاش مسعود نجابتی از طراحان برجسته گرافیک ایران است و پوستر جشنواره فیلم فجر را در سال گذشته طراحی کرده رونمایی نشده است.

* انصراف/ استعفاء !!


در ادامه اتفاقات مربوط به جشنواره پنجم هنرهای تجسمی فجر انصراف و یا در حقیقت استعفای اردشیر مجرد تاکستانی عضو هیئت داوران بخش نگارگری بود.
البته دبیر هنری این جشنواره بین المللی از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و در ادامه اظهارات دبیر هنری، دبیر بخش نگارگری (پرویز حاصلی) درباره استعفای تاکستانی گفت: وی به دلیل فرصت نداشتن از داوری آثار بخش نگارگری پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر انصراف داده است.

* اعلام برگزیدگان بخش های تجسمی جشنواره فجر 

یکی دیگر از اتفاقات جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر اعلام اسامی راه یافتگان رشته های مختلف این جشنواره به نمایشگاه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بود.

* نمایشگاه عکس هایی از بهشت با دوربین های آنالوگ 

در هفته ای که گذشت نمایشگاهی از عکس های جمعیت ایران در نگارخانه کمال الدین بهزاد برگزار شد که در آن عکس هایی از منطقه در فارس با عنوان "بهشت" به نمایش گذاشته شده بود که مورد توجه مخاطبان و علاقمندان به هنرهای تجسمی قرار گرفت.
در این نمایشگاه عکس ها با دوربین آنالوگ گرفته شده بود که جذابیت این عکس ها را دو چندان می کرد.

* قدیمی ترین دوربین جهان در ایران 


موزه عکسخانه شهر در هفته گذشته میزبان نمایشگاهی از قدیمی ترین دوربین های جهان بود.
در این نمایشگاه دروبین هایی که مربوط به جنگ جهانی دوم بود و مورد استفاده خبرنگاران قرار می گرفت به نمایش گذاشته شده بود.
که البته در بین این دوربین ها دوربینی که متعلق به حدود یک قرن گذشته بود هم به نمایش گذاشته شد.
جذابیت این دوربین ها در این است که تمامی آنها در دوره های مختلف بدون هیچ امکاناتی با دست ساخته شده بود.
نمایشگاه دوربین های قدیمی تا 30 بهمن در موزه عکسخانه شهر ادامه دارد.

* نمایشگاه نقاشی هنرمند چینی- ایرانی 

در هفته گذشته نمایشگاهی با عنوان غوغای عشقبازان با آثار حسین ایراندوست هنرمند چینی- ایرانی برگزار شد.
در این نمایشگاه این هنرمند نقاش با الهام از اشعار مولانا آثار منحصر به فردی را خلق کرده بود.
هنرهای تجسمی در هفته آینده از 14 بهمن میزبان پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خواهد بود.


برچسب ها: هنر تجسمی ، نگارگری ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار