همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگ ترین مخزن ذخیره سازی فرآورده های نفتی جنوب شرق کشور با ظرفیت 40 میلیون لیتر در انبار نفت زاهدان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، دادخدا اعتصامی، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: بزرگترین مخزن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی جنوب شرق کشور با ظرفیت 40 میلیون لیتر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: این مخزن قابلیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های بنزین، نفت و گاز را دارد که با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال از سوی مهندسی و طرح های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ساخته شده است.

مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی زاهدان تصریح کرد:  دارا بودن سیستم فومینگ و کولینگ، ال جی تی جی، دارابودن باندوال بتونی و فضای کافی برای امکان توسعه پروژه در آینده، اتصال به سیستم برای رعایت اصول زیست محیطی و اتصال به ایستگاه تخلیه ریلی فرآورده های نفتی را از جمله مشخصات فنی پروژه عنوان کرد.

اعتصامی ظرفیت ذخیره سازی انبارهای نفت استان را مطلوب خواند و افزود: هم اکنون 5 باب تاسیسات انبار نفت در سطح استان در شهرهای زاهدان، زابل، خاش، کنارک و چابهار وجوددارد که با افتتاح این مخزن تنها در حوزه منطقه زاهدان توان ذخیره سازی 144میلیون لیتر فرآورده ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب عرضه فرآورده های نفتی در سطح استان گفت: هم اکنون 8 باب جایگاه در دست احداث داریم که مجوزهای لازم برای طراحی و احداث 30 باب جایگاه دیگر در نقاط مختلف استان را کسب کرده ایم و به زودی کار واگذاری مجوز احداث آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان خاطرنشان کرد: عملیات ساخت بزرگترین مخزن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی جنوب شرق کشور از اردیبهشت ماه سال 89 شروع شده و با تلاش مداوم کارکنان صنعت نفت کشور تا پایان مهرماه 91 به اتمام رسید که سیستم فومینگ وکولینگ، ال جی تی جی، دارابودن باندوال بتونی، بهره‌مندبودن از آخرین تجهیزات کنترلی ایمنی، زیست محیطی واتصال به ایستگاه تخلیه ریلی فرآورده‌های نفتی شناسنامه این مخزن است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار