پژوهشكده حفاظت و مرمت آثار تاريخي و فرهنگي تاكنون بانك اطلاعاتي 1300 مرمتگر و خفاظت‌گر آثار تاريخي را جمع‌آوري كرده است.

"شهرزاد امين شيرازي" سرپرست پژوهشكده حفاظت و مرمت آثار تاريخي و فرهنگي در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران گفت: همايش حفاظت و مرمت اشياء تاريخي فرهنگي و تزئينات وابسته به معماري از سال 1375 در پي لزوم و نياز جامعه مرمتگران و حفاظت‌گران كشور در حوزه‌هاي آموزش، پژوهش و اجرايي با اين نگاه كه كشور به سمت گسترش علم در عرصه ميراث فرهنگي پيش مي‌رود پايه‌گذاري شد.
وي افزود: هدف از برگزاري همايش فراهم كردن فرصتي براي تبادل اطلاعات و تجربيات ميان مرمت‌گران و متخصصان اين حوزه است.
"امين شيرازي" تصريح كرد: تاكنون 10 تا همايش برگزار شده و يك دوره نيز به صورت بين‌المللي بوده و دبير‌خانه دائمي آن نيز در پژوهشكده حفاظت و مرمت شكل گرفته است.
 سرپرست پژوهشكده حفاظت و مرمت آثار تاريخي و فرهنگي بيان كرد:  بانك اطلاعاتي حفاظتگران و مرمتگران اشياء تاريخي در پژوهشكده موجود است و تاكنون 1300 نفر از طريق ارسال ايميل اسامي خود را به بانك اطلاعاتي فرستاده‌اند.
وي اظهار داشت: به دبير‌خانه دهمين همايش خفاظت و مرمت اشياء تاريخي، فرهنگي 101 مقاله رسيده و 20 مقاله براي سخنراني، 20 مقاله براي ارائه پوستر و 40 مقاله براي چاپ در نظر گرفته شده است.
"امين شيرازي" تصريح كرد: چاپ مقالات به صورت الكترونيكي بوده و تا خرداد سال جاري بر روي سايت پوهشگاه به آدرس WWW.rcccr.ir در اختيار پژوهشگران قرار مي‌گيرد.
وي افزود: قصد داريم در صورت تأمين منابع مالي اين همايش را به صورت بين المللي برگزار كنيم.
گفتني است؛ دهمين همايش حفاظت و مرمت اشياء تاريخي و فرهنگي و تزئينات وابسته به معماري 24 و 25 بهمن در موزه ملي ايران برگزار مي‌شود./ص
برچسب ها: بانک ، اطلاع ، مرمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار