"حبيب صديقي" پژوهشگر مسائل سياسي در مقاله جديد خود تحت عنوان "نامزدهاي اوباما و فهرست مرگ" به مخالفت جمهوريخواهان و لابي صهيونيستي با انتخاب "چاك هيگل" اشاره كرده و تداوم حملات پهپادهاي آمريكائي را خطري جدي براي نقض حقوق شهروندي و ادامه كشتار مردم بيگناه در خارج از آمريكا مي داند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اوراسيا ريويو، هفته گذشته "چاك هيگل" نامزد كسب مقام وزارت دفاع آمريكا براي شركت در جلسه كميته سناي آمريكا حاضر شد اما انتخابش با كارشكني سناتورهاي جمهوريخواه متوقف شد. 58 سناتور آمريكائي به وي راي مثبت داده بودند و 50 سناتور راي منفي. با اين حال آنگونه كه از شواهد در آمريكا بنظر مي رسد معناي راي اكثريت در آنجا با بقيه نقاط جهان تفاوت دارد!

هفته آينده كنگره آمريكا در تنفس به سر مي برد و فعاليت نخواهد داشت. بنابراين، جلسه راي گيري براي انتخاب هيگل به روز سه شنبه 26 فوريه موكول شده است. سناتور "راند پال" در اين ميان كه احتمالا براي انتخابات رياست جمهوري سال 2016 خود را نامزد خواهد كرد كه تا پيش از آن در مورد انتخاب هيگل با احتياط رفتار مي كرد در نهايت راي منفي داد. وي در مصاحبه با شبكه خبري "سي ان ان" با طرح بهانه هايي جعلي سعي داشت تا راي منفي خود را توجيه كند از آن رو كه مدعي شد كه سناتور "تد كروز" ادعا كرده كه چاك هيگل از جنبش هاي حزب الله و حماس حمايت بعمل آورده است و اين مسئله را حمايت از "فدرت هاي خارجي" قلمداد كرده اند. 

با اين حال نكته قابل توجه آنست كه سناتور كروز خود از حاميان رژيم صهيونيستي بوده و از سوي آن رژيم مورد حمايت قرار مي گيرد. در اين ميان "جان مك كين" سناتور جمهوريخواه نيز اتهامات مشابهي را عليه هيگل مطرح كرده است. شواهد نشان مي دهند كه راند پال از اتهامات وارد شده از سوي سناتور كروز حمايت كرده و اين اقدامي نخ نما شده است. "رون پال" پدر "راند پال" نيز در سفر اخيري كه به سرزمين هاي اشغالي داشته به مقامات آن رژيم اطمينان داده است كه آمريكا از امنيت اسرائيل محافظت بعمل خواهد آورد و به تعهدات خود در اين زمينه متعهد است. اين اقدام وي نشانه تاييد خيره سري و اشغالگري رژيم صهيونيستي در اراضي فلسطيني بوده است. آنان همچنين با اين موضع گيري خود نشان داده اند كه از تحريم هاي ضد ايراني وضع شده از سوي دولت آمريكا حمايت بعمل مي آورند. پدر راند پال نيز با اين موضع گيري خود خدشه زيادي بر اعتبار پيشين اش وارد نمود. 

بسياري از آمريكائي ها از سياست خارجي آمريكا خسته شده اند. سياستي كه مبتني بر برخورد با ساير كشورها بوده است، برخوردهايي غير ضروري و قابل اجتناب. نفرت همگاني در آمريكا از برنامه اوباما در مورد حملات نظامي انجام شده بوسيله پهپادها بوجود آمده است. پهپادهايي كه باعث مرگ هزاران انسان بيگناه از جمله كودكان و افراد كهنسال شده اند. در سالهاي اخير اين سياست در قبال شهرونداني كه در آمريكا نيز بدنيا آمده اند هم اجرا شده است و هيچ گونه دادگاهي براي رسيدگي به آن برگزار نشده است. 

آمريكا با قلدري اقدامات خود را توجيه مي كند. همانگونه كه "ريچارد نيكسون" رئيس جمهور پيشين آمريكا در مصاحبه معروف خود با "ديويد فراست" مدعي شد كه "وقتي رئيس جمهور آمريكا اقدامي را انجام مي دهد نشانه آن است كه اين اقدام غير قانوني نيست (!)" البته نيكسون در زماني اين ادعا را مطرح ساخت كه جنگ سرد بود و وي براي حفاظت از امنيت ملي آمريكا اين حرف را زده بود و در آن موقع خبري از پهپادها نبود. بنابراين مي توان گفت كه در مقايسه با اوباما، نيكسون بهتر بوده است (!) 

پس از حادثه يازدهم سپتامبر "جرج دبليو بوش" رئيس جمهوري وقت آمريكا به بهانه مبارزه عليه تروريسم جنايات بي شماري را انجام داد كه از جمله آنها مي توان به شكنجه هاي انجام شده در زندان گوانتانامو اشاره كرد. در زمان رياست جمهوري اوباما، وي "فهرست مرگي" را تهيه كرده است كه از طريق آن شخصا افرادي كه بايستي توسط مزدوران آمريكايي و يا پهپادها در خارج از مرزهاي آمريكا به قتل برسند را بر مي گزيند؟ 

طبق گزارش وزارت دادگستري آمريكا هر شخصي مي توان در اين فهرست مرگ جاي گيرد. در صورتي كه اين بهانه كه هدف مورد نظر "تهديدي جدي عليه امنيت ملي آمريكا" است، اوباما و مقامات بلندپايه آمريكائي مي توانند دستور قتل آن فرد را صادر نمايند. 

"جميل جعفر" از اتحاديه آزادي هاي مدني آمريكا با انتقاد از چنين سياستي اظهار داشته كه "اين مسئله همانند آن است كه شما يك نفر را به ارتكاب جنايت محكوم كنيد و بعد بگوييد آيا برگزاري دادگاه براي او مفيد خواهد بود." 

اين مسئله نقض جديد حقوق بشر از سوي دولت آمريكاست و اينكه نشان مي دهد دستگاه قضائي آن كشور با نقض قانون هر فرد بيگناهي را كه متهم تشخيص دهد مي تواند به قتل برساند. از جمله منتقدان در اين زمينه پروفسور "كورنل وست" از دانشگاه "پرينستون" بوده كه در انتقاد از اين موضوع اظهار داشت كه "ما در مورد حملات غير اخلاقي پهپادي آمريكا صحبت مي كنيم، در مورد ريختن بمب بر روي سر انسانهاي بيگناه. در اثر چنين حملاتي بيش از 200 كودك جان باخته اند. اين يك جنايت جنگي است." 

وي در ادامه افزوده است "دولت بوش و اوباما هر دو مرتكب جنايت جنگي شده اند. آنان انسانهاي بيگناه را به بهانه مبارزه براي آزادي به قتل رسانده اند. با اين حال انان ناقض قانون بوده اند. اقدامات دولتهاي بوش و اوباما همانند جرائم سازمان يافته نهاد مالي وال استريت بوده است." 

انتخاب "جان برنان" براي كسب مقام سازمان سيا نشان مي دهد كه دولت اوباما كماكان به انداختن بمب و موشك بر روي سر مردمان بيگناه ادامه خواهد داد. پرسش اصلي در اينجاست كه آيا با حملات پهپادي، دولت آمريكا باعث نمي شود كه نفرت از آمريكا در ميان مردم جهان افزايش يابد؟ مشخص است كه با افزايش اين حملات و قرباني شدن انسانهاي بيگناه، خانواده هاي اين افراد كينه زيادي را از آمريكا به دل مي گيرند و بسياري از آنان سعي مي كنند تا از آمريكائي ها انتقام بگيرند. آيا اين ميراثي است كه دولت اوباما مي خواهد از خود بر جاي گذارد؟ پاتريك بوكانان بخوبي اشاره مي كند كه در صورتيكه حملات نظامي آمريكا از طريق پهپادها پايان نيابد آزادي در آمريكا در معرض تهديد قرار خواهند گرفت. 

برچسب ها: اوباما ، کشتار ، شیعیان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار