از سوی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی اداری، اصلاحات دستورالعمل اجرایی شرایط عمومی شایستگی‌های عمومی و تخصصی و نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای ابلاغ شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، شورای عالی اداری بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، اصلاحات دستورالعمل اجرایی شرایط عمومی شایستگی‌های عمومی و تخصصی و نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای را تصویب کرد.
 
بر اساس اصلاحات تبصره(3) ماده(3) این دستورالعمل، در موارد خاصی که فرد انتخاب شده برای پست‌های مدیریتی دارای توانمندی بالا بوده ولی شرایط پیش بینی شده را دارا نباشد، دستگاه های اجرایی می توانند پیشنهاد لازم را پس از تایید بالاترین مقام دستگاه، همراه با مدارک و مستندات مربوط برای طرح در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ارائه کنند تا شورای مزبور بر اساس ضوابطی که در این زمینه به تصویب می‌رساند، اتخاذ تصمیم کند.
 
همچنین یک تبصره به عنوان تبصره (4) به ماده(3) الحاق و تبصره (4) به تبصره (5) تغییر می یابد که بر اساس آن، کارمندانی که به موجب ضوابط قبلی، شرایط احراز شغل خاصی را به لحاظ نوع رشته تحصیلی دارا بوده در یکی از پست‌های سازمانی آن شغل تخصیص یافته و تغییر در شغل آنان ایجاد نشده و در حال حاضر با توجه به اصلاحات طرح های طبقه بندی مشاغل شرایط احراز شغل مربوط را ندارند، چنانچه کماکان در همان شغل اشتغال داشته باشندف دستگاه متبوع می تواند با رعایت سایر ضوابط و مقررات، بریا انتصاب آنها در پست‌های مدیریتی سطح سه (پایه)، اقدام کند. برای انتصاب این افراد در پست‌های مدیریتی بالاتر، لازم است بر اساس مفاده تبصره 3 اقدام کنند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار