فضای سیاسی شرایط فعالیت برای همایون ( امین زندگانی) را در " خاطرات مرد ناتمام" ، ناتمام گذاشت.

صادق کرمیار کارگردان " خاطرات مرد ناتمام" در خصوص انتخاب نام این مجموعه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون  باشگاه خبرنگاران گفت:  همایون( امین زندگانی) تمام توانایی های خود را برای خدمت به مردم کشورش به کار می گیرد ولی شرایط سیاسی آن دوران اجازه فعالیت کامل به او را نمی دهد.


وی افزود: به این دلیل وظایف و اهداف " همایون" ناتمام می ماند و این امر انگیزه ای برای انتخاب نام " خاطرات مرد ناتمام" در ذهن من شد.
کرمیار با اشاره به لحن صمیمی و شیوای " خاطرات مرد ناتمام" و درگیری به جای مخاطب با فضای سیاسی آن دوران، تصریح کرد: می خواستم فضای علمی آن دوران و شخصیتی که در خارج از کشور دارو سازی می خواند را بیشتر نشان دهم.


وی ادامه داد: بنا به این دلایل برای نام فامیلی آن ها " پورسینا" که از نسل " ابوعلی سینا" است، را برگزیدم.


این کارگردان تصریح کرد: با توجه به محوریت آن داستان در شرایط سیاسی دهه 20، نیاز به روزنامه نگار و دفتر مجله ای داشتم.


وی اظهار داشت: سراغ روزنامه های واقعی و اسامی تاریخی نرفتم چون مجبور بودم همه آن اتفاقات را به تصویر بکشم و این کمی کار را با دشواری روبرو می کرد.


کرمیار با اشاره به ایجاد فضای غیر واقعی افزود: به این دلیل فضایی را برای روزنامه نگار " خاطرات مردم ناتمام" انتخاب کردم که تخیلی و داستانی بود.


این نویسنده با اشاره به زیر ساخت و چیدمان صحیح بازیگران افزود: هدفم نزدیک بودن زیر ساخت بازیگران نسبت به حس زندگی جاری در این اثر تلویزیونی بود.
کرمیار ادامه داد: کاراکتر " سید مهرداد ضیایی" و " داود فتحعلی بیگی" در داستان متفاوت بوده ولی خوشبختانه از یک زیرساخت یکسانی برخوردار بودند که حداقل در مردها و زن ها تا حدودی این اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: حضور بزرگان عرصه تئاتر و بازیگری و داشتن زیر ساخت یکسان باعث اطمینان بیشتر من به متن شد.
این کارگردان در خصوص بروز خلاقیت هنرمندان در " خاطرات مرد ناتمام" گفت: من اجازه بروز خلاقیت به همه هنرمندان را دادم و فقط زمانی نکاتی را متذکر می شدم.
کرمیار در خصوص فضای گرم و برقراری ارتباط خوب مخاطبان با " خاطرات مرد ناتمام" ابراز داشت: زمانی محصول کاری خوب می شود که فضای گرم و صمیمی در پشت دوربین فراهم شود.
وی ادامه داد: من تمام سعی خود را برای ایجاد رابطه ای دوستانه با عوامل این کار به کار گرفتم و امیدوارم موفق بوده باشم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سعیده
۰۲:۴۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
سریال بسیار جذابی بود اما معلوم نشد آخر سریال چی شد!
United States of America
نسترن هاشمی
۱۳:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
سریال خاطرات مرد ناتمام از معدود سریالهای پر بیننده و مخاطب پسند در زمان حاضر می باشد...واقعا خسته نباشید دوستان...
آخرین اخبار