معاون وزير راه و شهرسازي از آمادگي 100 درصدي ناوگان ريلي کشور براي ارائه خدمات بهينه به مسافران نوروزي راه‌آهن خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، عبدالعلي صاحب ‌محمدي  مديرعامل راه‌آهن درجلسه شوراي هماهنگي مديران راه‌آهن، رعايت ايمني و توجه همه جانبه مديران راه آهن به اين مهم را از جمله ضروري ترين موارد جريان سفرهاي نوروزي برشمرد و افزود: ايمني شاخصه اصلي راه‌آهن است بنابراين اين مهم بايد همواره سرلوحه کار قرار گيرد.

مديرعامل راه‌آهن با بيان اينکه ايام نوروز امسال تفاوت عمده‌اي با سال‌هاي گذشته دارد، خاطرنشان کرد: در گذشته متولي اين مباحث رجا بود اما امسال تمام اين موارد به راه‌آهن واگذار شده و از اين پس مسئوليت بخش مسافري استان‌ها با مديران کل است.

وي به مديران مناطق تاکيد کرد هماهنگي‌هاي لازم با ستاد حوادث غيرمترقبه را براي ايام نوروز انجام دهند همچنين آمادگي لازم براي ارايه خدمات مطلوب به مسافرين را داشته باشند.

صاحب‌محمدي تصريح کرد: از مجموعه 900 ميليارد تومان بودجه کل راه‌آهن تاکنون 300 ميليارد تومان آن اختصاص يافته و در تلاش هستيم تا پايان سال روند اجرايي اين تخصيص‌ به‌صورت کامل انجام شود.

به گفته وي تحقق اين مهم باز هم از عدم تخصيص 65‌ درصد اعتبارات خبر مي دهد و همين مساله تمام طرح‌هاي مختلف از حوزه ناوگان  تا نگهداري و ساير پروژه‌هاي راه‌آهن که در قانون بودجه لحاظ شده را در برمي‌گيرد.

صاحب‌محمدي با اشاره به‌اينکه تاکنون سعي شده تا پروژه‌اي متوقف نشود، گفت: در همين راستا پروژه‌هاي مهر ماندگار به ثمر رسيده و يا در حال انجام است.

وي با بيان اينکه در سال‌جاري با کاهش درآمد و افزايش هزينه‌ها روبرو بوده‌ايم، تصريح کرد: با وجود شرايط سخت موجود ما توانستيم از آن عبور کنيم و بي‌شک راه‌آهن يکي از منظم‌ترين دستگاه‌هاي اجرايي در روند پرداخت حقوق پرسنل خود بوده است.

صاحب‌محمدي با اشاره به‌اينکه شرايط موجود، کار ما را در سال آينده سخت‌تر مي‌کند، خاطرنشان کرد: همزمان با شروع بحران نسبت به مديريت منابع و هزينه‌ها اقدام و در حال حاضر آن  را پشت سر گذاشتيم.

مديرعامل راه‌آهن با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي، اذعان داشت: مقام معظم رهبري همواره در مواقع حساس، هشدارهاي لازم را اعلام مي‌کنند که بايد هميشه سرلوحه کار قرار گيرد تا بتوانيم از اين بحران‌ها به راحتي عبور کنيم.

صاحب‌محمدي در ادامه به شعار صداقت، امانت، سلامت‌کاري وصرفه‌جويي اشاره کرد و گفت: اين موارد رويکرد اساسي در راه‌آهن است به اين ترتيب که خروجي اين شعارها بحث صرفه‌جويي را در بر مي‌گيرد.

وي با تأکيد براين مساله که در سال آينده بايد آماده‌تر باشيم، افزود: با توجه به شرايط موجود بايد شرايط را کنترل کرد و يکي از پارامترهايي که بايد بر روي آن کار شود بحث افزايش درآمد است.

صاحب‌محمدي تصريح کرد: در راه‌آهن ‌منابع خوبي براي تبديل به نقدينگي وجود دارد و حرکت آغاز شده دراين مجموعه شرکت را به سمت خودکفايي سوق مي‌دهد.

وي با بيان اينکه بايد به سمتي برويم که نيازي به درآمدهاي نفتي کشور نداشته باشيم، خاطرنشان کرد: با اين کار مي‌توانيم روي پاي خود بايستيم و اگر هم اعتباري از درآمدهاي دولت به راه‌آهن اختصاص يافت آن‌را صرف توسعه کنيم.

صاحب‌محمدي در ادامه با اشاره به پرداخت حقوق پرسنل، به مديران تاکيد کرد تا همه ساز و کارهاي لازم براي پرداخت مطالبات پيمانکاران را فراهم کنند.

صاحب‌محمدي همچنين در پايان در مورد جذب نيروهاي شرکتي گفت: طبق قانون، داشتن تحصيلات دانشگاهي و شرايط احراز و محدوديت براي سقف کار معين از جمله شرايط جذب است اما با وجود اين شرايط ما تاکنون 470 نفر نيرو جذب کرده‌ايم که اولويت با نيروهاي عملياتي بوده است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار