اقتصاد آمریکا با نزدیک شدن به زمان اجرای کاهش بودجه‌ها به مرحله خطرناکی رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هشدار داد قطع خودکار بودجه‌ها در این کشور یک شوک بزرگ برای اقتصاد آمریکا خواهد بود و به کاهش بودجه بسیاری از نهادهای نظامی و غیر نظامی و کاهش حقوق کارمندان منجر خواهد شد. اقتصاد آمریکا چند ساعت مانده به اجرای کاهش هزینه‌ها به میزان هشتاد و پنج میلیارد دلار، به مرحله خطرناکی رسیده است.

کاهشهای خودکار که درباره آن در بودجه سال 2011توافق شده بود با اختلاف نظر فزاینده اعضای کنگره آمریکا مواجه شده است و دو حزب دموکرات و جمهوریخواهان یکدیگر را درباره مسئولیت این بحران متهم می کنند.باراک اوباما درباره تأثیرات منفی این کاهش بر اقتصاد آمریکا هشدار داد و گفت آن را غیر ضروری می داند و نتیجه اختلاف بین نمایندگان است.

اوباما گفت :« اگر امروز به وضع اقتصادمان نگاه کنیم به ویژه آنکه هشتاد و پنج میلیارد دلار در شش ماه آینده بدون هیچ گونه راهبرد مشخصی کاسته خواهد شد ، این هوشمندانه نیست. تا زمانیکه بخشهای خصوصی و دولتی معتقدند ما شش دهم درصد رشد اقتصادی را از دست خواهیم داد این امر یک شوک بزرگ برای اقتصاد خواهد بود. چنین کاری به معنای آن است که از شمار مصرف کنندگانی که پول دریافت می کنند کاسته خواهد شد این بدان معناست که اقتصاد جهانی ضعیف تر خواهد شد».

منابع اقتصادی آمریکا تأیید کردند این کاهشها بر بودجه های دولتی تأثیر منفی خواهد گذاشت در نتیجه باعث کاهش رشد اقتصادی و در نتیجه به کاهش رشد در سال 2013منجر خواهد شد.
کاخ سفید اعلام کرده است یکی از تأثیرات این کاهش آن است که به حدود هشتصد هزار کارمند غیر نظامی در وزارت دفاع مرخصی اجباری به مدت یک روز در هفته داده خواهد شد و حقوق آنان نیز بیست درصد کاهش خواهد یافت.موسسات نظامی آمریکایی به ویژه نیروی دریایی باید از مدت حضور کشتی های خود در دریاها به مدت سی تا سی و پنج درصد بکاهند.

همچنین از بودجه مراکز مطالعات علمی و بهداشتی و دانشگاهی کاسته خواهد شد علاوه بر اینکه به کارمندان فرودگاهها مرخصی اجباری داده خواهد شد و حدود چهارصد پارک ملی تعطیل خواهد شد.



                                       آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: بحران ، اقتصاد ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار