معاون اول رئيس جمهور در آستانه شب عيد از خودروسازان تقاضا داريم که به مردم عيدي دهند و قيمت محصولات خود را از 500 هزار تا 4 ميليون تومان براي حمايت از قشر متوسط کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ رحيمي امروز در مراسم رونمايي از چند محصول جديد سايپا اظهار داشت: در آستانه شب عيد به منظور حمايت از قشر متوسط از خودروسازان و دولت و وزير صنعت درخواست داريم که قيمت خودرو را از 500 هزار تا 4 ميليون تومان کاهش دهند.

وي در ادامه به بيان وضعيت صنعت خودرو با وجود مشکلات اخير پرداخت و گفت: صنعت خودروسازي کشور طي سالهاي گذشته افتخار آفريده و هم اکنون رتبه ما در دنيا 13 است.

رحيمي تصريح کرد: قبل از انقلاب فقط يک مدل پيکان در کشور توليد مي شده اما امروز شاهد عرضه محصولات جديد در هر بخش هستيم.

معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت: در سال گذشته تحريم هايي عليه اقتصاد کشور اعمال شده اما در حقيقت تحريم کنندگان در حق ما لطف کرده اند چرا که فشارهاي حاصل از اين تحريم ايران را گام به گام جلو مي برد.

رحيمي تصريح کرد: در شرايط تحريم يک عده با جهالت و غفلت نگذاشتند مصوبه 1000 ميليارد توماني کمک به ايران خودرو و سايپا اجرايي شود و اين امر موجب کاهش توليد و افزايش قيمت ها در بازار شد.

وي ادامه داد: توليد دوبرابري يعني کاهش قيمت و ايجاد رقابت در بازار که اين امر صورت نگرفت و افرادي با غفلت خود تحريم کنندگان هماهنگ شده و در بازار خودرو اخلال ايجاد کردند.

وي ادامه داد: دولت در اين شرايط موظف است دست خودروساز را بگيرد و نگذارد با ورشکسته شدن اين صنعت به حدود 10 ميليون نفر آسيب وارد شود.

رحيمي با تاکيد بر اينکه به هر نحوي بايد بازار دلالي ايجد شده در اين حوزه از بين مي رفت گفت: برهمين اساس يک مصوبه اي براي تعيين قيمت جديد خودرو اجرا کرديم که البته امروز در اجرا با مشکل مواجه شده که بايد حل شود.

وي در ادامه افزود: تاکنون دهها بار قيمت ها دستکاري شده و همواره خودروساز با ضرر مواجه بوده و قطعه ساز در اين شرايط نمي تواند با قيمت هاي مناسب قطعه خود را عرضه کند.

وي خاطرنشان کرد: اما در آستانه شب عيد پيشنهاد ما به دو خودروساز بزرگ اين است که قيمت هاي خود را کاهش بدهند.

رحيمي با بيان اينکه توانايي زيادي در صنايع مختلف به ويژه صنعت خودرو وجود دارد گفت: من از دو خودروساز بزرگ کشور دعوت مي کنم که در بخش طراحي هواپيما نيز ورود پيدا کنند چرا که مهندسان و کارشناسان ما اين توانايي را دارند.

وي افزود: رتبه صنعت خودرو ما در کشور بايد به رتبه تک رقمي برسد.
 
*** کاهش قيمت ها مشول قرادادهاي قبلي نيز مي‌شود

در ادامه اين گزارش نجم الدين مدير عامل ايران خودرو تصريح کرد: کاهش قيمت 500 هزار تا 4 ميليون توماني در محصولات اين شرکت از  فردا اعمال و قيمت هاي جديد در سايت 124 از امشب درج مي‌شود.

وي ادامه داد: اگر شرايط مناسب همچون اختصاص ارز مبادله‌اي و تسهيلات حمايتي و کاهش قيمت مواد اوليه در بورس فراهم شود
اين کاهش قيمت در سال آينده نيز مي‌تواند ادامه پيدا کند.
وي در پاسخ به اين سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران که ايا اين  ميزان کاهش قيمت در مقايسه با افزايش 2 برابري قيمت محصولات طي ماهاي گذشته مناسب است يا خير؟ گفت : هزينه توليد همچون قيمت مواد اوليه در اين مدت افزايش چند برابري داشته و اين کاهش 500 هزار تا 4 ميليون توماني نسبت به کالاهاي دگر مناسب است.

نجم‌الدين تصريح کرد: اين کاهش قيمت شامل قراردادهاي پيش فروش از تاريخ اول اسفند ماه به بعد مي‌شود.

در ادامه مدني مدير عامل سايپا نيز اظهار داشت: کاهش قيمت 500 هزار تا 4 ميليون توماني  در محصولات سايپا نيز اعمال مي‌شود و اين امر شامل قراردادهاي پيش فروش از تاريخ اول اسفند خواهد شد.

وي ادامه داد: قيمت جديد محصولات سايپا از امشب در سامانه 124 درج مي‌شود./عب
برچسب ها: خودروسازان ، قیمت ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۵۲ ۰۵ فروردين ۱۳۹۲
من از طرف خودرو سازان از شما آقای رحیمی عذر خواهی میکنم به خاطر کاهش ندادن قیمت خورو
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۰:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
اصرار نکنین با این قیمتها خودرو نمــــــــــــــــــــــــــیخریم !
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۰۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
لطفا"شورای رقابت خودتان رابه زحمت نیاندازید جلسه را تعطیل کنید آقای رحیمی محبت کردند و نرخ کاهش قیمت خودرو را اعلام نمودند
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۶:۰۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
آیا درست است خودرو ها را تقریبا بین 10 تا 20 میلیون گران کنید و بعد بر سر مردم منت بگذارید و ان ها را 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان ارزان کنید ؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
خسته نباشند همه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
باسلام لطفا ازمسولان بپرسیددرصورت ارزان شدن خودرو تکلیف ضررمردم که درزمان گرانی ماشین خریده اند چه میشود مثلا بعضی ها تاکسی قسطی برداشته اندکه حدود4میلیون سودبه بانک بایدبدن حالام 4میلیون قیمت افت کنه میشه 8میلیون براراننده تاکسیکه دلش خوش بوده ماشین خریده نان زن وبچه اشوبده آیاکسی مسول پاسخگوئی است لطفا سوال بفرمائید . باتشکر
آخرین اخبار