جنجال های سینماگران در خصوص ساخت پروژه میلیاردی "لاله" و اخذ جایزه "بهرام رادان" از جشنواره داخ از مهمترین رویدادهای سینما در ماه تیر بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران ؛ رویدادهای تیرماه سال 1391 در عرصه سینما شاهد بودیم که از آنها می توان به ساخت مشترک پروژه 5 میلیاردی "لاله" با سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد که جنجالهایی در بین سینماگران برپا کرد که حتی نگرانی مراجع تقلید و حوزه را نیز در پی داشت.
همچنین طرح ویژه اکران ماه رمضان به صورت بلیت نیم بها برای مخاطبان در تمامی سینماها نیز مطرح شد.
از رویدادهای این ماه میزبانی 16 استان و 60 شهرمرزی در جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس بود.
ادامه روند اختلافات حوزه هنری و شورای صنفی نمایش مبنی بر تحریم سینما آزادی بدلیل انتخاب گزینشی فیلم ها برای اکران نیز از اتفاقات سینما بود.
همچنین خبرهایی مبنی بر حذف روز ملی سینما از تقویم مطرح شد که مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این خبر را نیز تکذیب کرد.



فیلم سینمای "خوابم می آد" بدلیل استقبال مخاطبان در زمان اکران با فروش بالای خود وارد باشگاه میلیاردی شد و در روزهای گرم تابستان بستری مناسب برای رفتن مخاطبان به سینما را فراهم کرد.
در این بین نام هفت سینما گر به معاون اجتماعی نیروی انتظامی در جهت خواستار برگزاری جلسه ای رودرو با جمعی از سینماگران در جهت ابهامات و مشکلات بوجود آمده شدند.


همچنین "آنا نعمتی" بدلیل طولانی شدن مدت زمان گریم و قرارداد خود در فیلمی دیگر، از حضور در فیلم سینمایی" آقای الف" به کارگردانی علی عطشانی انصراف داد.

"بهرام رادان" بازیگر سینما جایزه بهترین مرد را برای ایفای نقش در فیلم سینمایی آدمکش را در نخستین جشنواره بین المللی داخ هند از آن خود کرد.
همچنین جشنواره ویدئویی در جزیره ابوموسی کار خود را آغاز کرد./ص

گزارش از: سمیه مردانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار