رئيس ستاد اسكان موقت فرهنگيان خراسان‌رضوي از اسكان بيش از 34 هزار فرهنگي در اين استان و تا روز 5 فروردين ماه 92 خبر داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي، محمدتقي فخريان اظهار كرد: خراسان‌رضوي داراي يك هزار و 50 مدرسه با ظرفيت نسبي 11 هزار و 500 كلاس و 9 سالن ورزشي با ظرفيت نصب 550 چادر براي اسكان زائران فرهنگي است.

وي با بيان اينكه در هر كلاس هشت نفر مي‌توانند اقامت كنند، تصريح كرد: در امسال برخي مدارس به علت برگزاري اعتكاف علمي، هوشمندسازي و ثابت كردن ميز و نيمكت‌ها به زمين، در طرح اسكان نوروزي فرهنگيان نتوانستند حضور داشته باشند.

رئيس ستاد اسكان موقت فرهنگيان خراسان‌رضوي با اشاره به آمارهاي اسكان گفت: از 29 اسفند 91 تا 5 فروردين 92، 34 هزار و 180 خانوار، 212 هزار و640 نفر فرهنگي در قالب 470 هزار و 658 نفر ساعت در مجموعه‌هاي آموزش و پرورش خراسان‌رضوي اسكان داده شده‌اند.

وي دسته بندي مدارس را در سه گروه اعلام كرد و افزود: كلاس‌هاي اسكان موقت در 3 گروه الف، ب و ج دسته بندي شده‌اند كه در هر گروه كلاس‌ها شامل برخي امكانات رفاهي بوده و بر اين اساس نرخ هر شب اقامت آنان تعيين مي‌شود.

فخريان از حضور 60 درصدي كلاس‌ها در رده الف خبر داد و خاطرنشان كرد: كلاس‌ها در گروه الف داراي وسايل سرمايشي گرمايشي ،موكت، فرش، يخچال و تلويزيون است كه هزينه اقامت در اين گروه كلاس‌ها هر شب 70 هزار ريال، در رده ب يخچال و تلويزيون به صورت مشترك و در راهرو قرار دارد كه نرخ اين رده 50 هزار ريال و رده ج فقط داراي موكت و فرش بوده و نرخ هر شب آن 30 هزار ريال است.

وي از كاهش چشم گير نرخ اسكان فرهنگيان در امسال خبر داد و يادآور شد: نرخ هر كلاس الف در سال گذشته 140 هزار ريال، كلاس ب 100 هزار ريال و كلاس ب 60 هزار ريال بود و امسال هزينه‌ها نصف سال گذشته شده است.

مديركل آموزش و پرورش خراسان‌رضوي، اظهار كرد: زائراني كه فقط نصب چادر در مدارس دارند براي هر شب اقامت 20 هزار ريال هزينه مي‌كنند.

فخريان افزود: در سال گذشته و در ايام نوروز بين زائران فرهنگي بالغ بر 375 هزار وعده غذاي گرم توزيع شده است.

وي افزود: در امسال پايگاه اسكان فرهنگيان در استان مستقر و تشكيل شده است كه از اين تعداد 19 پايگاه مربوط به مشهد مقدس بوده كه در اين پايگاه‌ها 800 نيرو به مسافران نوروزي ارائه خدمت مي‌كنند.

وي، از رزرو اينترنتي اسكان فرهنگيان در اسفند 91 در كشور خبر داد و تصريح كرد: اسكان فرهنگيان در 13 فروردين ماه امسال به كار خود پايان مي‌دهد.

رئيس ستاد اسكان موقت فرهنگيان خراسان‌رضوي يادآور شد: كاركنان ستادهاي اسكان فرهنگيان در استان آماده پاسخگويي به زائران و مسافران از طريق شماره تلفن‌هاي 2212226 و 2223936 هستند.

گفتني است شكايات زائران و مجاوران بارگاه رضوي از طريق شماره تماس‌هاي 2-7283001 و 7045 و سايت razavi-chti.ir و سامانه پيامكي 3000611 ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي پيگيري مي‌شود/س


برچسب ها: رئیس ، ستاد ، اسکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.