در جريان برگزاري نشست بريكس

ديدار پوتين با روساي هند و آفريقاي جنوبي

"ولاديمير پوتين" رييس جمهور روسيه روز گذشته در حاشيه نشست گروه "بريكس" با روساي كشور هاي هند و آفريقاي جنوبي ديدار نمود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، پوتين در ديدار با "مان موهان سينگ" نخست وزير هند پيرامون همكاري هاي دو جانبه روسيه و هند و مسايل مهم بين المللي به بحث و تبادل نظر پرداخت. پوتين در ادامه ديدار با نخست وزير هند افزود "ما مي بايستي روابط دوستانه خود را حفظ كنيم و تلاش نماييم اين وضعيت را كنترل نماييم."


نخست وزير هندوستان نيز از سفر پوتين در ماه دسامبر به هند قدرداني كرد و افزود "اين سفر فرصتي مغتنم بود تا ما در مورد بسياري از زمينه هاي مرتبط با روابط كشورمان با روسيه با مقامات آن كشور به بحث و تبادل نظر بپردازيم. من از نتايج اين مذاكرات راضي هستم. امروز روسيه و هند در زمينه هاي امنيتي، انرژي هسته اي و بسياري از حوزه هاي ديگر با يكديگر همكاري نزديكي دارند." وي با ابراز رضايت از برگزاري نشست بريكس خاطر نشان ساخت "سازوكار برگزاري سالانه اين نشست به كشورهاي عضو اجازه مي دهد تا در مورد مسايل جزيي تر و همكاري هاي دو جانبه و معضلات بين المللي با يكديگر مذاكره نمايند."

پوتين در اين نشست با "جاكوب زوما" رييس جمهور آفريقاي جنوبي نيز ديدار نمود كه در نتيجه آن پيمان مشترك همكاري هاي استراتژيك ميان دو كشور روسيه و آفريقاي جنوبي به امضاي مقامات دو كشور رسيد. اين پيمان همكاري هاي دوجانبه در حوزه هاي نظامي، بانكي و صنايع هوايي را در بر مي گيرد و در آن بر تقويت همكاري هاي اقتصادي تاكيد شده است.


گروه "بريكس" متشكل از كشورهاي برزيل، روسيه، هندف چين و آفريقاي جنوبي است و با تمركز بر همكاري هاي اقتصادي ميان اين كشورها تشكيل شده است.

آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار