وزير دارايي روسيه:

بريكس بر سر تشكيل بانك مشترك توسعه اقتصادي به توافق نرسيد

"آنتوان سيلوانوف" وزير دارايي روسيه روز گذشته در كنفرانسي خبر اظهار داشت كه نمايندگان كشورهاي عضو گروه همكاري هاي اقتصادي "بريكس" بر سر تشكيل يك بانك مشترك توسعه اقتصادي در جريان ديدار با يكديگر در آفريقاي جنوبي به توافق نرسيده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، وي در ادامه افزوده است كه اختلاف نظرها در اين باره بيشتر حول شيوه مديريت بانك و سهم هر كشور در آن بوده است. 

وزير دارايي روسيه در ادامه افزوده است "ما اين مسئله را مورد بررسي قرار داديم. فهرستي از پرسش ها مطرح شده اند كه اكثرا در مورد سازوكارهاي مديريتي بانك هستند و به فرآيند تصميم گيري و سهم كشورها در آن بانك مربوط مي شوند. با اين حال ما براي رسيدن به توافق به منظور تاسيس بانك بريكس بازهم به تلاش و رايزني خواهيم پرداخت." 

سيلوانوف در ادامه افزوده است كه كشورهاي عضو گروه بريكس بر سر ادامه بحث در اين باره در نشست بعدي آن گروه با يكديگر به توافق رسيده اند. وي همچنين خاطر نشان ساخته كه نمايندگان اقتصادي كشورهاي عضو بر سر سرمايه اوليه مورد نياز براي تاسيس آن بانك (2 ميليارد دلار) با هم توافق كرده اند و در اين باره افزوده است "اين مبلغ كمي نيست و به سادگي قابل بحث و بررسي در پارلمان كشورهاي عضو نيست. به همين خاطر مي بايستي مذاكره در اين باره را ادامه دهيم." 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار