مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: "فشار خون بالا را جدی بگیریم" شعار امسال سازمان بهداشت جهانی است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ محمدرضا جویا با بیان مطلب بالا افزود: آمارها نشان می دهد از هر سه نفر در جهان یک نفر به فشار خون بالا مبتلا است.

وی ادامه داد: فشار خون بالاتر از 140 روی 90 میلیمتر جیوه زمینه ساز ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، سکته قلبی و مغزی و نیز نارسایی کلیه است.

این پزشک بیماری های قلبی را از شایع ترین علل مرگ و میر در افراد به شمار آورد و تصریح کرد: فشار خون یکی از عوامل مهم بیماریهای قلبی و عروقی است.

به گفته ی وی کاهش مصرف نمک ، اجتناب از مصرف الکل ، انجام فعالیت های بدنی روزانه ، حفظ وزن مطلوب و بهداشت روانی از عوامل پیشگیری از فشار خون محسوب می شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به برنامه ی مراقبت های بهداشتی مناطق روستایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در این برنامه ، بیش از 55 هزار نفر در میان 500 هزار نفر از افراد بالای 30 سال ، مبتلا به فشار خون اند.

وی آمار مبتلایان به فشار خون بالا در شهرها را به علت وجود چاقی ، کم تحرکی و تغذیه ناسالم ، بالاتر از مناطق روستایی دانست و یادآوری کرد: هنوز ارزیابی دقیقی از تعداد مبتلایان به فشارخون بالا در شهرهای خراسان رضوی به دست نیامده است.

6 آوریل مصادف با 18 فروردین ماه امسال روز جهانی بهداشت نامگذاری شده است/س


برچسب ها: مدیر ، گروه ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.