نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد تاكید كرد: حوزه هنری به عنوان یك نهاد انقلابی باید ظرفیت های عظیم انقلاب اسلامی را به تصویر بكشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حجت الاسلام  محمد علی نكونام در دیدار رئیس و كاركنان حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری افزود: باید ظرفیت های نظام به تصویر كشیده شود تا در معرض دید همگان قرار گیرد و حوزه هنری مجموعه ای است كه باید ظرفیت انقلاب اسلامی را برای مخاطبان تجسم كنند.

وی تصریح کرد: ظرفیت انقلاب اسلامی نظیر ظرفیت بهشت است چون هدف از انقلاب اسلامی این است كه انسان را به كمال رهنمون كند و به بهشت برساند.

نكونام گفت: ظرفیت انقلاب اسلامی محدود به بعد خاصی نیست و ظرفیتی عمیق و همه جانبه ای است كه باید از زاویه های مختلف به آن پرداخته شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری افزود: حوزه هنری باید فضایی در كشور ایجاد كند كه هر كسی در هر كجا به انقلاب نگاه می كند، اعماق كمال بخشی انقلاب اسلامی را درك كند.‏

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تولید آلبوم سرود در حوزه هنری این استان گفت: سرود از هنرهایی است كه از ظرفیت بالایی برای انتقال مفاهیم انقلابی برخوردار است و برای مخاطب جاذبه فراوانی دارد و باید از این ظرفیت برای جهت دهی قلب ها به سوی اهداف انقلاب اسلامی استفاده شود.

به گفته وی، هنر انقلاب اسلامی دارای بعد تعهد است و منظور از متعهد بودن همان تعهدی است كه نظام انقلاب اسلامی انتظار دارد و هنرمندی متعهد با تمام معنا، خودش را در راستای شاخصه های اصلی نظام جمهوری اسلامی كه همان اسلام، مكتب اهل بیت، قرآن، ولایت فقیه و دین مداری است، قرار دهد.

به گفته وی، هنر اسلامی اگر از این شاخصه ها فاصله گرفت از مسیر و تعهد جدا می شود و تبدیل به هنر بیگانه و غیر می شود.

رییس حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری گفت: هنرمندان حوزه هنری این استان در زمینه های مختلف هنری تاكنون در بسیاری از جشنواره ها و فستیوالهای ملی و بین المللی خوش درخشیده اند.

حجت اله شیروانی در این نشست افزود: همزمان با گرامی داشت هفته هنر انقلاب اسلامی، از دو آلبوم سرودهای انقلابی در این استان رونمایی می شود./س
برچسب ها: حوزه ، هنری ، ظرفیت ، انقلاب ، تصویر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.