رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور در بازديد از فرودگاه لامرد، بهره‌برداري از ترمينال اين فرودگاه را يكي از نيازهاي اساسي مسافران برشمرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي فرودگاه لامرد، در اين بازديد موسوي نماينده مردم شهرستان‌هاي لامرد و مهر در مجلس شوراي اسلامي، حسين صادقي عضو هيات مديره و معاون عمليات فرودگاهي و حميدرضا سيدي مديركل فرودگاه‌هاي استان فارس، مديرعامل شركت فرودگاهها را همراهي مي‌كردند.
محمود رسولي نژاد در اين بازديد كه از واحدها و قسمت‌هاي مختلف فرودگاه لامرد صورت گرفت، با اشاره به جابجايي 12 هزار مسافر پرواز خارجي و 20 هزار مسافر پرواز داخلي از اين فرودگاه گفت: با در نظر گرفتن افزايش تقاضاي سفرهاي هوايي و كمبود فضاي ترمينال‌هاي فعلي، تكميل و بهرهبرداري از ترمينال جديد فرودگاه به يكي از نيازهاي اساسي اين مجموعه تبديل شده است.
وي به پيگيري وزير راه و شهرسازي براي تكميل ترمينال فرودگاه لامرد اشاره كرد و گفت: به علت عدم تامين اعتبارات لازم، اين ترمينال در طول سال‌هاي گذشته تنها 35 درصد پيشرفت فيزيكي داشته اما از 4 ماه قبل تكميل و بهرهبرداري از آن در دستور كار قرار گرفته و با تعويض سقف و انجام ديوار چيني فاز دوم تكميل ترمينال آغاز شده است.
مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور افزود: براي اتمام اين پروژه مبلغ 100 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است كه مقرر شد به‌طور مشترك از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازي، شركت فرودگاه‌هاي كشور و استانداري فارس تامين شود.
وي ابراز اميدواري كرد؛ در صورت تامين اعتبار لازم تا 22 بهمن سال جاري شاهد بهرهبرداري از اين ترمينال باشيم.
يادآور مي‌شود؛ احداث ترمينال فرودگاه لامرد از سال 86 شروع شده است.  
همچنين در ابتداي اين بازديد دلاويز مدير فرودگاه لامرد به ارائه گزارشي در خصوص وضعيت موجود فرودگاه پرداخت.
گفتني است فرودگاه لامرد با وسعت 250 هكتار و باندي به طول سه هزار و 150 متر مجهز به سيستم روشنايي باند جهت پروازهاي شب و ناوبري VOR-DME و NDB است.  
اين فرودگاه به دليل نزديكي به كشورهاي حاشيه خليج فارس داراي سه مسير پروازي خارجي به مقاصد دبي، قطر و كويت و چهار مقصد داخلي شيراز، اصفهان، تهران و اهواز است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار