چهارمين دوره جشنواره بهار نارنج 12 ارديبهشت ماه جاري با برنامه هاي متنوع فرهنگي و بومي در شهر تنکابن برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ در عهد صفويه براي اولين بار در يکي از روستاهاي خرم آباد تنکابن "سياورز" در استان مازندران، نهال مرکبات کاشته شد.

شهرستان تنکابن با توجه به اين پيشينه چند سالي است که ميزباني جشنواره بهار نارنج را برعهده دارد؛ رويدادي که با استقبال فراوان جمعيت بومي و گردشگران مواجه شده است.

جشنواره بهار نارنج که ريشه در سنت هاي بومي مردم ايران دارد، نخستين بار به ابتکار جمعيت زنان طرفدار محيط زيست تنکابن در سال 1389 در شهر تنکابن و دومين دوره آن هم در کاخ موزه رامسر برگزرا شد.

جمعيت زنان زيست محيطي، 12 ارديبهشت ماه جاري چهارمين دوره اين جشنواره را همچون سال گذشته در باغ موسسه تحقيقات کشاورزي خرم آباد با همکاري شهرداري، شوراي شهر و بخشداري خرم آباد تنکابن برگزرا مي کند.

توجه دادن به اهميت اقتصادي و استفاده بهينه از انواع مرکبات و فرآورده هاي آن، بهينه سازي در امر کاشت، داشت و برداشت، عدم استفاده از کود و سموم شيميايي که خطرات زيست محيطي فراواني را به همراه دارد و رونق توريسم و گردشگري از جمله اهداف اين جشنواره عنوان شده است.

در اين جشنواره يک رورزه که بازديد از آن براي عموم آزاد است، علاوه بر اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنر يو سخنراني کارشناسان مربوطه، فرآورده هاي مرکبات و صنايع دستي و بومي منطقه در غرفه ها عرضه مي گردد.

دست اندرکاران جشنواره بهار نارنج اميدوارند اجراي اين گونه جشنواره ها به جذب و رونق گردشگري در منطقه کمک کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار