خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش حماس بر تداوم روابط اين جنبش با ايران تاكيد كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،"خالد مشعل" رئيس دفتر سياسي جنبش حماس در مصاحبه با پايگاه خبري-تحليلي "المانيتور" اظهار داشت بزودي به اذن الله به باريكه غزه كه از دست اشغالگران آزاد خواهد شد سفر خواهم كرد.

وي در ادامه با بيان اينكه نيروهاي ارتش اسرائيل بر اثر ضربه هاي مقاومت از باريكه غزه عقب نشيني كردند افزود ملت ما بار ديگر با مقاومت خود مي‌توانند بر اشغالگران در باريكه غزه چيره شوند.

مشعل همچنين گفت پس از سفر به باريكه غزه شوق سفر به اين منطقه در من افزوده شده است و اضافه كرد طي روزهاي آينده هرگاه كه فرصتي پيش بيايد به غزه سفر  خواهم كرد.

رئيس دفتر سياسي حماس درخصوص رابطه اين جنبش با كشورها اظهار داشت حماس مشتاق است كه روابط خود را با تمامي كشورها وطرف ها از جمله "ايران" و"حزب الله" با وجود برخي اختلافات وتناقض ها ادامه داده وآن را حفظ  كند.

خالد مشعل همچنين برگزاري انتخابات داخلي در جنبش حماس را فرصتي حقيقي براي پي گرفتن شيوه هاي دمكراتيك دانست وافزود انتخابات صورت گرفته به تشكيل رهبري جديد و ورود خوني جديد به اين جنبش منجر شد.

 وي در ادامه تصريح كرد آشتي ملي بين طيف هاي فلسطيني ضرورتي ملي است وبرگزاري هرگونه انتخابات رياستي وپارلماني بدون آن امكان پذير نيست.

مشعل ادامه داد جنبش حماس براي اجراي تمامي اقدامات در جهت آشتي ملي جديت دارد اما با اين وجود تاكنون مداخله هاي خارجي،كارشكني هاي اشغالگران و وتوي آمريكا آشتي ملي را به تاخير انداخت.

وي همچنين گفت حماس براي اينكه به دنبال اجراي دمكراسي در ساختار نظام سياسي فلسطيني است از برگزاري انتخابات وحكم صندوق هاي راي گيري نگراني ندارد و در هر زمان به نظر ملت بزرگ فلسطين احترام مي گذارد.

رئيس دفتر سياسي حماس در جايي ديگر از مصاحبه خود با "المانيتور" با انتقاد از وزير امور خارجه آمريكا اظهار داشت جان كري در صدد رفع مشكلات فلسطين نيست وهمواره اقرار به آشتي ملي را رد مي كند.

وي همچنين با بيان اينكه مسئله باريكه غزه از تلاش هاي مقامات آمريكا حذف شده است افزود اين تلاش ها به دليل اينكه با هدف حل عادلانه پيش نمي‌رود واين موضوع با تاكيد بر روند صلح ونه صلح واقعي از سوي آمريكايي ها محصور شده است.



انتهاي پيام/
برچسب ها: مشعل ، خالد ، دمکراسی ، غزه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار