باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در نامه‌ای به همتای روس خود ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرده است دو کشور توافق نامه حقوقی الزام آوری امضا کنند که تضمین کند سپر دفاع موشکی دو کشور برای یکدیگر خطرناک و تهدید آمیز نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ريانووستي ؛  باراک اوباما در نامه‌ای پیشنهاد کرده است توافقی نامه ای حقوقی و شفاف تدوین شود که در آن دو کشور (روسیه و آمریکا) اعلام کنند برنامه‌‌هایشان برای نیروی بازدارندگی طرف مقابل خطری ایجاد نمی‌کند.

در این نامه همچنین تصریح شده است واشنگتن مایل است روند کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای ادامه یابد و تدابیر قاطعانه‌ای به منظور کنار گذاشتن دیدگاههای قدیمی که میراث زمان جنگ سرد است، اتخاذ شود.

به گفته اوباما، آمریکا و روسیه می‌توانند درباره کاهش بیشتر زرادخانه‌های هسته‌ای به توافق برسند.این روزنامه به نقل از یک منبع دیپلماتیک روسیه خاطر نشان کرد با توجه به این که شفافیت نه تنها برای خود روسیه بلکه برای تقویت اعتماد متقابل هم مفید است، احتمال دارد مسکو این پیشنهاد آمریکا را بپذیرد.

 مسکو و واشنگتن در نشست نوامبر 2010 ناتو و روسیه درباره همکاری در زمینه دفاع ضد موشکی اروپا به توافق رسیدند با وجود این، هنوز موفق نشده‌اند در باره ساختار سپر موشکی آینده به تفاهم برسند.افزون بر این، آمریکا تضمین نمی دهد که سپر موشکی آینده برضد توان هسته‌ای روسیه به کار گرفته نخواهد شد.

برچسب ها: اوباما ، حقوق ، پوتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار