جریان سیاسی وابسته به فتنه و هم‌چنین اپوزیسیون و ضدانقلاب خارج‌نشین برنامه ویژه‌ای برای انتخابات شوراها دارد. چرا که افراد و رسانه‌های داخلی و خارجی وابسته به آنها از ماه‌ها قبل تا به امروز برنامه‌ریزی، راهبرد و پیشنهادهای مشخصی را برای آن تدارک دیده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، طی ماه‌‎ها و روزهای اخیر بحث انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری 24 خرداد ماه، محور و بحث اصلی همه محافل سیاسی و اجتماعی کشور است و تقریباً همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در حال برنامه‌ریزی برای جذب آرای مردم به نفع کاندیدای مورد حمایت خود هستند.

اما نکته‌ی مد نظر ما در این مطلب، انتخابات هم‌زمان شوراهای شهر و روستا است. در اهمیت انتخابات شوراها رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات 92 فرمودند: «توجه شود كه توجه به انتخابات رياست جمهورى نتواند اهميت انتخابات شوراها را از چشم مسئولين، از چشم مردم، از چشم نخبگان، دور بدارد.»

به نظر می‌رسد هر چه انتخابات 24 خرداد نزدیک می‌شویم، انتخابات شوراها بیشتر به حاشیه می‌رود و این اغماض از شوراها می‌تواند باب سوءاستفاده برای برخی جریان‌های سیاسی را در این انتخابات باز کند. در این بین به نظر می‌رسد جریان سیاسی وابسته به فتنه و هم‌چنین اپوزیسیون و ضدانقلاب خارج‌نشین برنامه ویژه‌ای برای انتخابات شوراها دارد. چرا که افراد و رسانه‌های داخلی و خارجی وابسته به آنها از ماه‌ها قبل تا به امروز برنامه‌ریزی، راهبرد و پیشنهادهای مشخصی را برای آن تدارک دیده‌اند.

 به طور مثال چند ماه پیش «حسین نورانی‌نژاد» رئیس کمیته اطلاع‌رسانی حزب منحله مشارکت و از محکومان امنیتی فتنه 88 ـ که اکنون از کشور خارج شده، ساکن استرالیا است و به عنوان تحلیل‌گر با شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی همکاری می‌کند ـ طی مقاله‌ای در ضمیمه روزنامه شرق پیشنهاد داده بود که گروه‌های وابسته به جریان فتنه باید تمرکز خود را به جای انتخابات ریاست جمهوری بر روی انتخابات شوراها قرار دهند و سناریویی که در دوم خرداد اجرا کردند و ابتدا تصاحب ریاست جمهوری، سپس مجلس و شورای شهر بود، این‌بار باید مسیر دوم خرداد را معکوس حرکت کنند. به دیگر سخن وی به تصمیم‌گران و سیاست‌گذاران جریان فتنه پیشنهاد می‌دهد که باید در ابتدا شوراها را تصاحب کرده، سپس مجلس شورای اسلامی و در نهایت ریاست جمهوری را مال خود کنند.

هم‌چنین طی روزهای اخیر «محمد امینی» از عناصر اپوزیسیون لس‌آنجلس‌نشین ـ که ارتباط نزدیکی با گروهک مرتد جبهه ملی در داخل کشور دارد ـ طی مصاحبه‌ای با رادیو فردا در مورد نقش و جایگاه شوراها اینگونه اظهارنظر می‌کند: «من فکر می‌کنم آزمون تاریخ نشان می‌دهد به ویژ‌ه در کشور ما که ساختارهای حزبی هیچگاه نتوانسته پایه استواری پیدا کند، این نهادهای مدنی شهری و روستایی مانند کاری که در دوران مشروطه شد یعنی پیدایش نزدیک به ۹۵۰ انجمن در سرتاسر ایران بسیار با ارزش است.»

او در بخش دیگری از صحبت خود می‌گوید: «ما برای گذار ـ شما بخوانید براندازی ـ از این حکومت دو راه بیشتر نداریم یکی از راه خشونت و دخالت نظامی و یک قیام مسلحانه چیزهایی که کسی نباید به اینها بیاندیشد چون نه نیرویش وجود دارد و نه پیامدش دموکراسی در ایران خواهد بود و یا بر پایه فتح سنگرهای گوناگونی که وجود دارد،‌ آ‌جر به آجر دیوار استبداد و خودکامگی در ایران ویران خواهد شد. در این راستا به نظر من شرکت بسیار فعال نیروهای مخالف ولایت،‌ مشترک کار کردن برای شرکت در شوراهای شهر و روستا بسیار ارزشمند است.»

نکته دیگری که در مورد برنامه جریان فتنه برای انتخابات شوراهای شهر باید بدان اشاره کرد نامه‌ای است که اخیراً «مصطفی تاج‌زاده» یکی از عوامل فتنه 88 از داخل زندان اوین خطاب به احمدی‌نژاد نوشته است.

 او در این نامه به احمدی‌نژاد توصیه کرده است تا همانند او کسانی را که به شکل به اصطلاح غیرقانونی توسط هیأت نظارت رد صلاحیت شده‌اند را به لیست کاندیداها بازگرداند. تاج‌زاده که در دوران معاونت سیاسی خود در وزارت کشور اولین انتخابات شورای شهر و روستا را برگزار کرد با یادآوری رد صلاحیت‌های آن انتخابات آورده است: «احمدی‌نژاد اگر همان‌گونه که در صحبت‌هایش اظهار می‌کند واقعاً طرفدار انتخابات آزاد است، در صورتی که هیأت نظارت صلاحیت کاندیداهای شوراها را رد کرده همان کاری را بکند که من در اولین دور انتخابات شوراها کردم و آقایان عبدالله نوری و سعید حجاریان را که به شکل غیرقانونی توسط هیأت نظارت رد صلاحیت شده  بودند، در لیست کاندیداها قرار دادم.»

همچنین طی روزهای اخیر و بعد از اعلام اسامی افراد رد‌صلاحیت‌‌شده برای انتخابات شوراها توسط هیأت نظارت موج رسانه‌ای گسترده‌ای توسط روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های خارجی ضدانقلاب علیه این اقدام صورت گرفت.

 به طور مثال «معصومه ابتکار» یکی از رد‌صلاحیت‌شدگان طی مقاله‌ای در روزنامه شرق با عنوان «سلامت با حضور رقیب» به انتقاد از رد صلاحیت خود و هم‌قطارانش توسط هیئت نظارت پرداخته است. او در بخشی از این مقاله آورده است: «حضور گرایش‌ها و تفکرات سیاسی متنوع در چارچوب قانون می‌تواند ضمن افزایش رقابت در فعالیت به کنترل یکدیگر نیز کمک کند.

به‌عبارتی حضور مؤثر رقیب واقعی می‌تواند ضریب فساد و انحراف از برنامه‌ها را کاهش و تصمیمات را به صحت و دقت نزدیک کند.» ما هم معتقدیم حضور افراد با گرایش‌ها و تفکرات سیاسی که در چارچوب نظام فعالیت می‌کند لازم و ضروری ا‌ست اما اگر خانم ابتکار به اسامی افراد رد‌صلاحیت‌شده نگاهی بیاندازند، خواهند دید خیلی از افرادی که در این لیست قرار می‌گیرند نه تنها هیچ دلبستگی به نظام نداشته بلکه هیچ پایبندی به قانون هم ندارند.

 ابتکار هم چنین دلایل رد صلاحیت خود را اتهامات سیاسی عنوان می‌کند و ادعا می‌کند از آنجایی که شوراها یک عرصه اجتماعی هستند نباید مسائل سیاسی را وارد آن کرد! خانم ابتکار در حالی از سیاسی نبودن شوراها سخن به میان آورده گویی که مردم دفاع همه‌جانبه وی از سران و اصحاب جریان فتنه از تریبون‌های رسمی و غیر رسمی را فراموش کرده‌اند.

به عنوان مشت نمونه خروار باید جهت اطلاع به خانم ابتکار تذکر داد که مروری گذرا بر مصاحبه‌های چند وقت اخیر خود بدون ارائه هیچ دلیل علمی از مضر بودن پارازیت‌اندازی بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای سخن می‌گفتند. این خود دست‌آویز خوبی برای فشارهای رسانه‌ای و حتی حقوق بشری علیه نظام اسلامی شد.

 نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد آن است که اولاً از بین 1950 نفر تنها 230 نفر صلاحیتشان تأیید نشده است و ثانیاً رد صلاحیت آنان توسط هیئت نظارت بوده نه شورای نگهبان. به نظر می‌رسد که این همه هیاهو و جنجال رسانه‌ای که توسط روزنامه‌های زنجیره‌ای و با پشتیبانی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان و دیگر رسانه‌های ضد انقلاب به آن دامن زده شد پیش‌درآمدی باشد برای هجمه علیه شورای نگهبان در صورت رد صلاحیت افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده و به نوعی به جریان فتنه وابسته هستند.

اهمیت انتخابات شوراها برای جریان ضدانقلاب تا بدان جاست که خیلی از رسانه‌های وابسته به آنها مانند شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی به عنوان بازوی جنگ روانی سازمان جاسوسی MI6 صفحه ویژه‌ای را برای پوشش اخبار مربوط به آن راه‌اندازی کرده ‌است.


نکته آخری که باید بدان اشاره کرد این است که به نظر می‌رسد این همه تلاش و تکاپوی جریان فتنه برای رسیدن به کرسی شوراهای شهر در راستای همان نظریه معروف «فتح سنگر به سنگر» سعید حجاریان، تئورسین این جریان است.

دلیل این ادعا هم همان مواردی است که در بالا بخشی از آنها را ذکر کردیم. چرا که آنها اعتقاد دارند برای بازگشت این جریان به رأس قدرت و به دست آوردن مناصب مهم در نظام باید ابتدا شورای شهر را فتح کنند و به مرور قوه مجریه و مقننه و سایر جایگاه‌ها را بدست آوردند و این موضوعی‌ است که هم مردم و جریان های وفادار به نظام و انقلاب اسلامی باید نسبت به آن هوشیار بوده و اجازه ورود عناصر جریان فتنه به این نهاد مهم را ندهند.
برچسب ها: شورا ، انتخابات ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار