امسال سومین جشن برداشت توت فرنگی با محوریت حمایت از باغداران منطقه صوفیانده صومعه‌سرا برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران میرزا حسینعلی‌زاده فرماندار صومعه‌سرا، در جریان سومین دوره جشن برداشت توت فرنگی در روستای صوفیانده این شهرستان، گفت: جشنواره تولیدات بومی‌محلی از برجسته‌ترین اقدام‌ها در راستای حمایت از محصولات کشاورزی و کشاورزان فعال در آن عرصه است.

وی با بیان اینکه جشنواره توت فرنگی صومعه‌سرا از جمله جشنواره‌های مهم استانی به شمار می‌رود، تصریح کرد: امسال سومین جشن برداشت توت فرنگی با محوریت حمایت از باغداران منطقه صوفیانده صومعه‌سرا برگزار شده است.

فرماندار صومعه‌سرا، تلاش بیشتر کشاورزان در تولید با کیفیت و مضاعف محصولات بومی‌محلی را مهم دانست و بیان کرد: جشن برداشت محصولات محلی نیز به منظور ایجاد انگیزه در کشاورزان و باغداران در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه صومعه‌سرا از شهرستان‌های منحصر به‌فرد در حوزه کشاورزی استان است، ادامه داد: این مهم به دلیل اراضی مرغوب، خاک حاصلخیز و مردمانی سخت‌کوش محقق شده است.

حسینعلی‌زاده، به تولید برنج در صومعه‌سرا اشاره کرد و متذکر شد: بالغ بر 28 هزار هکتار از اراضی صومعه‌سرا به کشت محصول ارزشمند برنج اختصاص دارد.

به گفته وی، صومعه‌سرا دومین تولید کننده برتر برنج در گیلان محسوب می‌شود.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه این شهرستان مقام نخست در کشت درخت صنوبر در کشور را دارا است، اذعان کرد: محصولات جالیزی، تولید و پرورش کرم ابریشم و کشت نیشکر از دیگر محصولات تولیدی در صومعه‌سرا است.

وی یادآور شد: صومعه‌سرا به دلیل مساحت بالای کشاورزی دارای بیشترین مشاغل خانگی است.

این مسئول به قابلیت‌های برجسته کشاورزی در صومعه‌سرا اشاره کرد وافزود: کشت با هم محصولات کشاورزی و استفاده همزمان و دو منظوره از اراضی شالیزاری ازجملهقابلیت‌های حوزه کشاورزی در صومعه‌سرا است.

ویتولید وسیع توت فرنگی را از دیگر محصولات تولیدی در صومعه‌سرا خواند واضافه کرد:بالغ بر یک‌سوم از محصول توت فرنگی استان در صومعه‌سرا تولید می‌شود.

حسینعلی‌زادهاز تولید سالانه هشت تن توت فرنگی در 20 هکتار از اراضی روستای صوفیانده صومعه‌سرا خبر داد.

وی با بیان اینکه با همت کشاورزان و حمایت مسئولان باید میزان تولید در واحد سطح از محصولات کشاورزی را به‌ویژه در این شهرستان افزایش داد، تصریح کرد: رویکرد کشاورزان از میزان تولید اندک باید به تولید انبوه و با کیفیت در راستای به‌کارگیری علوم و فنون جدید ارتقا یابد.

این مسئول صومعه‌سرا را قطب بزرگ و مهم تولید گوشت سفید درگیلان خواند و خاطرنشان کرد:اکنون بالغ بر 160 واحد مرغداری در صومعه‌سرا دایر و فعال است.

برچسب ها: توت فرنگی ، کشت ، برداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار