حجت‌الاسلام و المسلمين دست‌پروري با بيان اين که فرهيختگان و دانشگاهيان کساني هستند که بايد در صدر صف توحيد و موحدي قرار گيرند، تصريح کرد: آيت‌اله العظمي حسيني‌زنجاني، نقش موثري در گسترش وحدت حوزه و دانشگاه ايفاء کردند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد ، اين استاد حوزه و دانشگاه دیروز در مراسم بزرگداشت مرحوم آيت‌اله العظمي سيدعزالدين حسيني‌زنجاني در مسجد بيمارستان قائم(عج)، اظهار کرد: آن بزرگوار از فقهاي بزرگي بودند که در محضر مراجع عاليقدري همچون آيت‌الله بروجردي،صدر، علامه طباطبايي، خويي، حکيم، حضرت‌ امام(ره) و ... کسب فقه و دانش کرده بودند و جامعيت ايشان از رمز و رازهاي جذب آن عالم عاليقدر بود.

وي تأکيد کرد: براي الگو و اسوه بودن، دو ويژگي مقبوليت و مطلوبيت لازم است که هر دو در آيت‌الله حسيني‌زنجاني وجود داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمين دست‌پروري گفت: برخي علما، علم دارند يعني ويژگي مقبوليت را دارا هستند اما مطلوب نيستند و در اين ميان مرحوم حضرت آيت‌الله العظمي حسيني‌زنجاني بخاطر جامعيت، مقبوليت و مطلوبيت را در خود جمع کرده بود و به همين دليل محبوب بودند.

اين استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اين عالم رباني ويژگي‌هايي چون نافذبودن، اخلاق، علم، فقه و اصول، طنزگويي و ....را در خود جمع کرده بود و به همين دليل اساتيد و دانشگاهيان آنچنان شيفته ايشان بودند که گويا آيت‌الله حسيني‌زنجاني عقل منفصلشان بود.

وي گفت: آن مرحوم در تاريخ اسلام و تاريخ شيعه صاحبنظر و نقاد بودند و حاصل پيوند حوزه و دانشگاه اين است که تجربيات را در اختيار بگذارند و حوزويان بتوانند آرمان امام راحل را تحقق بخشند و اين توفيقي است که نصيب آيت‌الله حسيني‌زنجاني شده بود/ س

برچسب ها: نقش ، حوزه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.