رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری به دنبال گفتمان سازی بود، گفت: گفتمان اعتدال که از سوی نامزد حزب موتلفه اسلامی اعلام شد هم اکنون در جامعه مقبولیت دارد و رئیس جمهور آینده ناگزیر است که در خط اعتدال حرکت کند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،  یحیی آل اسحاق  در جمع دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه انسان‌ها همیشه در معرض امتحان قرار دارند عنوان کرد:  یکی از امتحان‌هایی که در دوران زندگی بنده پیش آمد فرصت کوتاه، اما پر نتیجه نامزدی ریاست جمهوری از سوی حزب موتلفه اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه این امتحان برای حزب نیز سرنوشت ساز بود، یادآور شد: موتلفه اسلامی پس از 50 سال حضور مستمر در دفاع از اسلام، انقلاب و ولایت فقیه  برای اولین بار مدعی اداره حکومت شد.

آل اسحاق افزود: خدا را شاکریم که در این میدان که خیلی‌ها در آن لغزیدند به اصول پایبند بودیم و سربلند از این امتحان بیرون آمدیم.

وی با اشاره  به اینکه برای موتلفه اسلامی گفتمان سازی اسلام ناب اولویت داشت اظهار کرد: حزب موتلفه اسلامی بةدنبال این بود که این فکر و ایده ترویج شود و این در حالی بود که در حوزه های اقتصادی برای کشور برنامه مبتنی بر اقتصاد دولت-ملت داشتیم .

آل اسحاق گفت : در حوزه سیاست خارجی نیز رویکردمان تعامل منطقی با جهان در چارچوب منافع نظام و حفظ اصول بود.همچنین رویکردمان واقعیت نگر آرمانگرا بود و معتقد بوديم اگر منافع ملی رکن و اصل است بنابراین آرمان‌های ما جزو منافع حیاتی و ملی ماست.

رئیس اتاق بازرگانی تهران یادآور شد : در حوزه سیاست داخلی نیز اعلام کردیم که قوه مجریه نقش مدیر عامل را دارد نه رئیس هیات مدیره. همچنین اعلام کردیم که گفتمان ما اساس‌اش ولایت مداری است و ولایت‌مداری را در عمل به رخ کشیدیم.

وی با بیان اینکه اگر چه در سایه وحدت، نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ثبت نام نکرد، اظهار داشت: مجموعه هزینه و فایده این اقدام را اگر در نظر بگیریم نشان دهنده سود ده بودن این روند است چرا که نقص ها و نقاط قوت خود را شناسایی کردیم و باید در ادامه کارمان آسیب شناسی انجام دهیم تا موتلفه اسلامی را برای دوره های بعد تقویت کنیم.

آل اسحاق در پایان گفت : گفتمان اعتدال که از سوی نامزد حزب موتلفه اسلامی اعلام شد هم اکنون در جامعه مقبولیت دارد و رئیس جمهور آینده ناگزیر هست که در خط اعتدال حرکت کند. ما نیز به عنوان مدعیان این خط باید برای کشور نسخه های مناسب اسلامی تدوین کنیم و آن زمان است که همه جریان ها بدنبال این نسخه ما خواهند بود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: آل ، اسحاق ، دبیران ، استان ، موتلفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار