حضور کارمندان دولت در خارج از ساعت اداری در ستاد‌های انتخاباتی ممنوع نیست.

رئیس ستاد انتخابات مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اعلام آغاز به کار فعالیت‌های نامزدهای انتخاباتی بخشی از دستورالعمل تبلیغاتی را تشریح کرد.

ابراهیمی گفت:براساس این دستورالعمل، مطبوعات دولتی یا مطبوعاتی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند می‌توانند در راستای تشویق مردم به شرکت در انتخابات اقدام به تشویق انتخاباتی از طریق آگهی کنند.

وی افزود:پخش تراکت و نصب پوستر وبنر توسط سازمان‌ها،نهادها،اقشار،گروه‌ها،جمعیت‌ها و احزاب قانونی بدون ذکر نام و عکس کاندیداها صرفا برای اطلاع‌رسانی و تشویق برای حضور در اماکن مجاز بلامانع است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران تصریح کرد:براساس این دستورالعمل،استفاده ازتلویزیون شهری برای جلب حداکثر آرای عمومی بدون در نظر گرفتن مقوله له یا علیه کاندیدا مجاز است.

ابراهیمی اعلام نظر شخصیت‌ها در تایید نامزدها را بدون ذکر نام و عنوان مجاز دانست و با اشاره به اینکه چاپ پوستر و عکس صرفا باید کاغذی باشند،گفت:استفاده از هرگونه تابلو و بنر در محل ستاد انتخاباتی نامزدها بلامانع است.

وی درباره شرایط برپایی نشست‌های پرسش و پاسخ در محافل عمومی افزود:این نشست‌ها در صورتی مجاز است که از بلندگو در خارج از محل سخنرانی استفاده نشود.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با اعلام اینکه حضور کارمندان دولت در خارج از ساعت اداری در ستاد‌های انتخاباتی ممنوع نیست،تصریح کرد:کارمندان برای بی‌طرفی نباید از عنوان شغلی خود استفاده کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه نامزدهای ریاست جمهوری با تشکیل یک ستاد در مرکز کشور و مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها می‌توانند فعالیت کنند،گفت:تشکیل ستاد فرعی خواهران و برادران نیز به شرط معرفی مسئول ستاد بلامانع است.

وی درباره اجتماعات انتخاباتی افزود:مراسم‌ها و اجتماعات انتخاباتی پس از کسب مجوز از وزارت کشور و فرمانداری‌ها بر اساس قانون احزاب باشد.

رئیس ستاد انتخابات مازندران استفاده از فضای مجازی را نیز با رعایت اخلاق انتخاباتی بلامانع دانست و گفت:نصب پوستر و عکس بر روی اماکن خصوصی و ساختمان‌ها با کسب اجازه از مالکان میسر است./س

برچسب ها: کارمند ، ستاد ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.