در حالیکه قرار بود طی چند روز گذشته، تکلیف قیمت سایر خودروها از سوی شورای رقابت مشخص شود، تعلل در این امر سبب افزایش قیمت محصولاتی همچون مگان و تندر 90 در بازار آزاد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حدود یک ماه پیش، پس از مدت ها کشمش و بحث و بررسی، قیمت‌های جدید 23 مدل خودرو، براساس فرمول جدید شورای رقابت اعلام شد و انتظار می رفت که با این امر، بازار خرید و فروش خودرو به سمت ثبات قیمتی رفته و از رکود نسبی خارج شود.

پس از آن مقرر شد قیمت سایر خودروهایی که ارزبری بالایی دارند پس از اعلام نرخ تورم بخشی جداگانه از سوی بانک مرکزی، تعیین و اعلام شود که این امر با گذشت یک ماه هنوز صورت نگرفته است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی؛ نرخ تورم این خودروها بین 52 تا 60 درصد تعیین شده اما گویا خودروسازان و اعضای شورای رقابت بر سر این اعداد توافق ندارند و با گذشت بیش از یک هفته از اعلام این نرخ، هنوز قیمت خودروهای باقیمانده تعیین نشده است.

در این شرایط، بازار خودرو همچنان درگیر اختلاف نظرها و اعمال مدیریت‌های نامناسب است و هنوز رنگ آرامش به خود ندیده و هر روز با نوسان قیمت جدید مواجه می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ خودروی تندر 90 و مگان از محصولاتی بودند که اختلاف نظر زیادی بر سر قیمت آن بوده و به گفته تولیدکنندگان، قیمت تمام شده این خودروها به ترتیب 40 و 90 میلیون تومان است.

در اسفند ماه سال گذشته، قیمت تندر 90 در حاشیه بازار حدود 35 میلیون تعیین شده بود که با مطرح شدن بحث قیمت گذاری، نرخ آن در بازار به شدت کاهش یافت به 30 میلیون تومان هم رسید.

اما تاخیر در اعلام نهایی قیمت آن از سوی شورای رقابت و چانه زنی خودروسازان مبنی بر لزوم عدم کاهش قیمت این محصول به دلیل هزینه تمام شده بالای آن سبب شده که طی چند روز گذشته با افزایش قیمت مواجه شود.

بر اساس این گزارش؛ قیمت تندر 90 مدل E2  در بازار 35 میلیون است در حالیکه تا هفته پیش 32 میلیون تومان بود و همچنین تندر 90 مدل E1 نیز با قیمت 32 میلیون در بازار خرید و فروش می شود.

همچنین قیمت محصول مگان نیز طی روزهای گذشته با افزایش حدود 2 میلیون تومان به 82 میلیون تومان در بازار آزاد رسیده است.

حال باید منتظر ماند و دید شورای رقابت، سرانجام چه قیمتی را مناسب این محصولات می‌داند که هم رضایت خودروسازان را به همراه داشته باشد و هم حقوق مصرف کنندگان در آن رعایت شده باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تندر ، مگان ، قیمت ، شورای رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار