مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز حوزه‌های علمیه به برکت وقف می‌توانند شکوفایی دو چندان داشته باشند و در برابر تمام بودجه‌های صهیونیست و راکفلرهای یهودی که به دنبال جلوگیری از پیشرفت حوزه‌های علمیه هستند، بایستند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر با اشاره به اهمیت وقف اظهار کرد: بهینه‌سازی ترویج فرهنگ وقف در بین آحاد جامعه یکی از سامانه‌های فعالیت‌های فرهنگی سازمان اوقاف است.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه دائمی ترویج فرهنگ وقف با استقرار در کنار حوزه علمیه برای سطوح مختلف مردم برنامه‌هایی در زمینه‌های «چگونه وقف کنیم»، «چه چیزی را وقف کنیم» و «چه چیزی را موضوع وقف قرار دهیم» برگزار می‌کند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: وقف تنها مسئله مادی است که ماندگاری آن در قیامت سبب سرافرازی شخص واقف می‌شود و با فوت و عدم استمرار عمر واقف عمل نیک وی استمرار دارد.

وی با بیان اینکه موضوعات فردی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در وقف قابل لحاظ است گفت: امروز در علوم هسته‌ای واقفانی پا در میدان گذاشته‌ و درباره پیشرفت علوم هسته‌ای و حمایت از دانشمندان هسته‌ای موقوفاتی را ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه وقف برای تربیت معنوی، علمی و فرهنگی طلاب بهترین موضوعی است که در موقوفات می‌توانیم دنبال کنیم تصریح کرد: طلاب و فضلا ستون فقراتی هستند که در هر جامعه‌ای اجتماع با پیروی از آنها مسیر هدف‌گذاری شده اسلامی را می‌شناسد./س

برچسب ها: قم ، حوزه ، علمیه ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.