تعداد طرحهاي مصوبه سرمايه گذاري خارجي در فاصله سالهاي 84 تا بهار سال 92 بالغ بر 631 طرح که اين تعداد طرح در فاصله سالهاي 57 تا 1384 فقط شامل 200 طرح تصويب شده براي جذب سرمايه گذاري خارجي در کشوراست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد شمس‌الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارائي در مراسم اعلام رسمي گزارش سرمايه گذاري خارجي گفت: ميزان جذب سرمايه گذاري خارجي در فاصله سالهاي 57 تا 84 بالغ بر 13 ميليارد دلار بوده که اين رقم در فاصله سالهاي 84 تا بهار 92 به بيش از 25 ميليارد دلار رسيده است.

وي تصريح کرد:  ميزان جذب سرمايه گذاري خارجي در دولتهاي نهم و دهم دو برابر 27 سال گذشته بود.

حسيني در ادامه اظهار داشت : با در نظر گرفتن عامل بحران جهاني اقتصاد که از سال 2007 ميلادي تا کنون آغاز شده ،جريان جابجايي سرمايه گذاري خارجي ما بطور مشخص شاهد افت سرمايه گذاي مستقيم در کشور بوده است.

**رشد 143 درصدي جذب سرمايه گذاري خارجي

وزير اقتصاد در ادامه عنوان کرد: از سال 85 جذب سرمايه گذاري خارجي در ايران به علت سرعت بخشيدن به روند سرمايه گذاري خارجي حدود 143 درصد رشد داشته است که اين بيانگر جريان صدور سرمايه خارجي به علت تحولات مثبت اقتصادي در کشور است.

وي در ادامه افزود: اقتصاد ايران در چند سال گذشته وارد اصلاحات بنيادي از جمله تغيير و تفسير نهادي در اقتصاد کشور شده است در اين رابطه اجراي سياستهاي اصل 44 قانون اساسي نقش مهمي در افزايش روند جذب سرمايه گذاري خارجي در کشور داشته است .

وي در رابطه با بحث تشکيل هيات مقررات زدايي تصريح کرد: از سال 84 چهار ميليون و 300 هزار کد سهام داري عرضه شده که اين رقم در حال حاضر به 7 ميليون و 200 هزار نفر براي افراد حقيقي و حقوقي رسيده است.

وزير اقتصاد گفت: سهام نقش مهمي در محيطي‌هاي سرمايه گذاري از جمله بورس داشته و باعث جذاب ترشدن بازار سرمايه براي جذب سرمايه گذاري‌ها شده است.

وي در رابطه با نوسانات بازار ارز و طلا گفت: نوسانات موجود در اين بازارها زودگذر است و احتمام دولت براي طرح تحول اقتصادي هدفمندي يارانه‌ها کاملا جدي بوده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سرمایه ، جذب ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار