حزب عمل مصری تأکید می کند که جنایت وحشیانه در "أبو نمرس" علیه هم وطنان اتباع اهل بیت علیهم السلام و در رأس آن شیخ حسن شحاته، توهین به اسلام و مصر است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، این حادثه، جنایت های بزرگی داشت: حمله  به منزل شخصی، دشنام دادن هم وطنان بی سلاح تا زمانی که کشته شدند، قتل 4 نفر و زخمی کردن تعدادی دیگر و مثله کردن آنها. اما دشنام و بدزبانی در مقایسه  با این همه جنایتی که در تاریخ مصر بی سابقه  است ، مساله مهمی نیست. 

و هنگامیکه ما بازماندگان نظام قبلی و دستگاه های امنیتی آن را به عنوان مسئول اين اقدامات و تحریک کننده گروه های آشوب طلب و به عنوان ستون فقرات برای هر گونه هرج و مرج موجود در کشور، متهم کنیم؛ این سخن بدان معنا نیست که برخی عوامل زیر نظر سلفی مسؤوليت مستقیم این جنایت ها نیستند، زیرا آن ها در سال های اخیر بر جنگ قبیله ای علیه شیعه  عادت کرده اند،بدون اینکه  میان قبایل و نیروها و موضع گیری های سیاسی آن ها، قائل به تمییز باشند.

با این وجود چنین حمله های کفرآمیز به شیعه به رغم وجود هم وطنان شیعه که اغلب ساکنان شرق کشور  عربستان را تشکیل می دهند و تعداد آن ها نزدیک به 4 ميلیون نفر می رسد، صورت می گیرد. در حقیقت هدف از این اقدامات حمله به ایران و حزب الله است که خطری برای اسرائیل هستند و این همان سیاست آمریکا و اسرائیلی است که آشکارا آن را اعلام کرده اند. این سیاست فقط برای حمایت از اسرائیل نیست بلکه به دلیل تجزیه کشورهای عربی و اسلامی به تعداد زیادی از دولتهایی است تا با یکدیگر سر جنگ و درگیری داشته باشند.

همانا در قرآن کریم می خوانیم که قتل مشروع فقط در دو حالت است: قتل – فساد در زمین (کسی که نفسی را به دلیل اینکه او شخص دیگری را کشته است، بکشد یا فسادی را مرتکب شده است، پس گویا چنین شخصی همه مردم را کشته است و هر کس نفسی را زنده کند، گویا همه مردم را زنده کرده است.یعنی قتل مشروع بر اساس فکر و اندیشه و اعتقاد وجود ندارد وگرنه دنیا به جنگل  و دریاهایی از خون تبدیل می شد.

عاقلان امت ها باید با افراد جاهل مبارزه  کنند و باید روشن شود که جوهر  و منشاء اختلافات، سیاسی است و نه مذهبی. کسی که حقیقت را  درک نمی کند نمی تواند در جهت اقدام سیاسی یا تبلیغاتی،  گامی بردارد. 

این خلاصه ای از چنین موضوع مهمی بود: مباح دانستن خون شیعه در مصر و فتنه طائفه ای در منطقه طرح آمریکایی – صهیونیستي است که آغاز شده و هنوز . فصلی از آن پایان نیافته است و باید با آن برخورد کرد . این طرح در مصر از توطئه تجزیه مصر و تبدیل آن به یک دولت شکست خورده نیست ، جدا نیست .  این برای آنان بهتر از این است که مصر یک دولت قوی و اسلامی باشد.



برچسب ها: شحاته ، مصر ، مثله ، قتل ، کشتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار