مشاور امور زنان سازمان جهاد کشاورزی زنان روستایی گفت: زنان روستایی با توسعه کارآفرینی و ایجاد شرکت های کوچک و در سطح خُرد و خانگی قادر خواهند بوده علاوه بر تامین کالاها و خدمات مورد نیاز خود و خانواده، کسب و کاررهای موفقی را راه اندازی نموده و از این طریق به اقتصاد خانواده و روستا و درنهایت توسعه اقتصاد کشور کمک شایانی نمایند.

سعیده کریمی در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: شناخت توانمندی های زنان و هدایت استعدادهای خلاق آنان می تواند در بهره برداری از ظرفیت های زنان به عنوان قشر عظیم اجتماعی موثر واقع شود.

وی ضمن عنوان نمودن مهم ترین اهداف راه اندازی این اتاق ها تصریح کرد: بالا بودن فرهنگ مشارکت پذیری در بین زنان و ایده های کارآفرینانه زنان از مهم ترین معیارهای راه اندازی اتاق رشد و کارفرآینی زنان روستایی بوده است.

کریمی با بیان مزایای توانمند شدن زنان در جامعه ادامه داد: ترویج فرهنگ ورود زنان روستایی و فارغ التحصیل بخش کشاورزی به عرصه کسب و کار موفق، ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه روستایی و افزایش اعتماد به نفس و ریسک پذیری در بین زنان از اهداف مهمی است که با راه اندازی اتاق رشد و توسعه کارآفرینی حاصل خواهد شد.

 مشاور امور زنان سازمان جهاد کشاورزی زنان روستایی با عنوان نمودن شرایط سنی اعضای اتاق های رشد یادآور شد: حداقل و حداکثر سن داوطلبان برای عضویت در اتاق رشد 15- 50 سال است.

کریمی تاکید کرد: زنان روستایی صاحب ایده در اولویّت اول و زنان فارغ التحصیل بخش کشاورزی در اولویّت دوم عضویت در اتاق رشد قرار دارند./س

برچسب ها: ایجاد ، شرکت ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.