خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش حماس در گفتگويي تلويزيوني مواضع خود را در قبال تحولات اخير مصر ومنطقه ابراز داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه دنياالوطن فلسطين:"خالد مشعل" رئيس دفتر سياسي جنبش حماس عصر روز شنبه در گفتگويي تلويزيوني با تشريح مواضع خود در خصوص تحولات اخير مصر اظهار داشت:رسانه هاي مصري در زمان حكومت اخواني ها بر مصر تبليغات زيادي بواسطه استفاده از جنبش حماس در راستاي بر هم زدن وجهه اخوان المسلمين انجام دادند.

وي در ادامه با بيان اينكه رسانه هاي مصري مرتكب جنايت بر ضد جنبش حماس شدند افزود: هدف جنبش حماس آزاد سازي فلسطين است و در امورداخلي كشورهاي عرب دخالت نمي كند.

"مشعل" در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه اسرائيل بيشترين نگراني را از انقلاب هاي عربي دارد،خواستار قدرداني كشورهاي عربي از جنبش حماس به دليل دفاع اين جنبش از امت عربي،قدس ومسجد الاقصي شد.

رئيس دفتر سياسي جنبش حماس همچنين تصريح كرد:اسرائيل به معادلات منطقه وفق پيدا كرده وبه آنها عادت كرده است اما با اين وجود انقلاب هاي عربي غير از اين معادلات است.

"خالد مشعل" در بخش ديگري از مصاحبه خود در پاسخ به سوالي درخصوص كمك ايران به حماس گفت:من به عنوان انساني فلسطيني وغير متعصب تمامي درها را براي كمك مي‌زنم و هر طرفي كه به من كمك برساند از آن قدرداني مي كنم.

رئيس دفتر سياسي حماس همچنين خاطرنشان كرد:حماس اسرائيل را به رسميت نمي شناسد وبر تعهد خود بر محافظت از وجب به وجب سرزمين هاي فلسطيني تاكيد دارد.

وي همچنين اظهار كرد:آنچه كه براي اسرائيل مهم است امنيت مرزهايش است و اين رژيم همواره در راستاي تضعيف كشورهاي همجوارش اقدام مي كند.

"خالد مشعل" رئيس دفتر سياسي جنبش حماس همچنين در خصوص سفرهاي دوره اي وزير امورخارجه امريكا به منطقه واز سرگيري مذاكرات صلح گفت:"جان كري" به دنبال ايجاد جايگاهي براي خود و اين كشور از طريق موضوع فلسطين است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: خالد ، مشعل ، فلسطین ، کری ، جان ، جنایت ، عربی ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار