رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه، میزان سود پرداخت شده سهام عدالت در کرمانشاه را 41 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

جهانبخش کهریزی با اشاره به تصویب آیین نامه سهام عدالت در سال 1384 ، از آغاز انجام این طرح با شکل گیری یک شرکت سرمایه گذاری استانی و نیز 14 شرکت تعاونی سهام عدالت در همان سال در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته حدود یک میلیون و 300 هزار دعوت نامه سهام عدالت طی پنج مرحله در استان توزیع شده است، افزود: در مرحله نخست، این دعوت نامه ها بین نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، بسیج و بهزیستی توزیع شد.

به گفته کهریزی روستاییان و عشایر، شاغلین و بازنشستگان، خانواده شهدا و ایثارگران و سایر قشرهای جامعه از جمله روزنامه نگاران، طلاب، خادمین مساجد و ... در مراحل بعدی ارسال دعوت نامه سهام عدالت قرار داشته اند.

وی با اشاره به اینکه سود سهام عدالت تا کنون در دو مرحله در سالهای 1386 و 1387 پرداخت شده است، گفت: طی این دو مرحله نهادهای حمایتی 2 بار و روستاییان و عشایر و نیز شاغلین و بازنشستگان هر کدام یک بار سود سهام عدالت خود را دریافت کرده اند.

 این مقام مسئول با اشاره به توقف پرداخت سود سهام عدالت بر اساس تبصره یک ماده 100 قانون برنامه پنجم توسعه، تصریح کرد: بر اساس این قانون پرداخت سود تا سقف اقساط سر رسید شده ممنوع است.

 وی افزود: با تصویب این قانون توسط مجلس شرکت های سرمایه گذاری باید اقساط مانده خود را تا زمان سررسید به دولت پرداخت کرده و پس از آن دولت اجازه پرداخت سود سهام عدالت را به مردم خواهد داشت.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 1394 ادامه دارد، ابراز امیدورای کرد: قانون توقف پرداخت سودها اصلاحیه خورده و پرداخت سود سهام عدالت به مردم دوباره از سر گرفته شود./ب

 

برچسب ها: پرداخت ، سود ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.