کانتینر صادراتي، توسط ریل، جاده، یا آب‌راه، وارد بندر می‌شود. در محوطه‌ی کانتینری، دپو، سپس، بر روی کشتی، بارگیری می‌گردد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،شکل حمل‌ونقل، هرچه باشد، جاده‌ای، ریلی، یا آب‌راهی، بنادر کانتینری، نقش مرکزی و کلیدی، در این چرخه دارند. تمام مسیرهای حمل‌ونقل، در بنادر به‌هم می‌رسند. کنترل سرعت چرخه‌ی حمل‌ونقل، تا حد زیادی، بر دوش بنادر است. بنابراین، سرعت فعالیت آن‌ها، تاثیر مستقیم، بر سرعت حرکت حمل ترکیبی دارد.
سه فعالیت اصلی بندر کانتینری ورود کانتینر، دپو یا انباشت کانتینر، در محوطه‌ی کانتینری CY، و خروج کانتینر.مي باشد.

هنگام عبور کانتینر، از بندر کانتینری، خدمات فوق، توسط بندر، به مالک کشتی، فرستنده‌ی کالا (shipper)، و دریافت کننده‌ی کالا (Consignee)، ارایه می‌شود. ترتیب ارایه‌ی خدمات ذکرشده، بسته‌گی به این دارد که کانتینر، وارداتی (Inbound) باشد، یا صادراتی (Outbound). 
کانتینرصادراتي، توسط ریل، جاده، یا آب‌راه، وارد بندر می‌شود. در محوطه‌ی کانتینری، دپو، سپس، بر روی کشتی، بارگیری می‌گردد.

کانتینروارداتي، از کشتی تخلیه‌شده، در محوطه‌ی کانتینری، دپو، سپس توسط حمل جاده‌ای، ریلی، یا آب‌راه، از بندر خارج می‌شود. گرچه جهت حرکت کانتینر وارداتی و صادراتی، کاملا عکس هم است، ولی در خیلی از موارد، سامانه‌ی اطلاعات IMS بندر، برای هردو، به‌طور یکسان عمل می‌کند. 

اطلاعات مربوط به کانتینرهایی که قرار است از کشتی تخلیه شوند، قبل از ورود کشتی، توسط شرکت کشتی‌رانی، به بندر ارسال می‌شود. بدین‌ترتیب، بندر می‌تواند روند تخلیه‌ی کانتیرها، و دپوی آن‌ها را، در محوطه، طراحی کند. اطلاعات مربوط به کانتینرهای ورودی، در سامانه‌ی اطلاعات بندر، ثبت می‌شود.

برچسب ها: جشنواره ، فروش ، تلفن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار