براساس یکی از تبصره های مصوبه ی کارگروه ملی زیارت مبنی بر تبدیل مشهد به عنوان پایتخت و شهر نمونه گردشگری زیارتی بین المللی باید زیرساخت های لازم برای تبدیل شدن مشهد مقدس به عنوان شهر گردشگری سلامت فراهم گردد.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: به منظور تحقق این مصوبه کمیته گردشگری سلامت با مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و عضویت استانداری، دانشگاه های علوم پزشکی استان، ادارات کل حمل و نقل پایانه ها، راه آهن، فرودگاه، پایانه های مسافربری، وزارت خارجه، دارایی، صدا و سیما، سازمان نظام پزشکی، نیروی انتظامی، بخش خصوصی و رییس شورای هماهنگی بانک های استان شکل می گیرد.

واحدی گفت: تدوین نظام جامع گردشگری سلامت با هدف جذب گردشگران سلامت خارجی و تسهیل در روند درمان و ارتقای سطح خدمات به آنان از جمله وظایف این کمیته می باشد.

وی اظهار کرد: مشهد مقدس سالانه میزبان دو میلیون نفر زائر و گردشگر خارجی است که بیش از 200 هزار نفر از آنان از خدمات درمانی استفاده می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به زیر ساخت های مناسب، تجهیزات پزشکی به روز و نیروی متخصص و کارآزموده در استان باید از این فرصت در جهت جذب گردشگر سلامت و ارزآوری مناسب تلاش بیشتری صورت پذیرد.

واحدی در ادامه با تاکید بر رفع مشکلات سرمایه گذاران طرح های گردشگری و تسریع در روند اجرای آن ها خاطرنشان کرد: تمامی سرمایه گذارانی که مجوز فعالیت در این حوزه را دریافت نموده و تاکنون هیچ اقدام عملیاتی در این خصوص انجام نداده اند بایست ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف شوند.  /س

برچسب ها: مشهد ، شهر نمونه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.