رئيس کل بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران با تاکيد براينکه تازه نفس هاي صنعت بيمه بايد به فكر راه اندازي رشته هاي جديد بيمه اي باشند ، گفت : زنجيره تامين خدمت براي تعاونگران کشور هم با فعاليت بيمه تعاون تكميل خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره كل روابط عمومي بيمه مركزي ، سيد محمد كريمي افزود: بخش تعاون اين ظرفيت را دارد كه در كنار مجموعه هاي پولي و مالي، بورس و بيمه، نقش آفريني کند و سهم 25 درصدي آن در اقتصاد ملي محقق شود.

رئيس كل بيمه مركزي با اشاره به ظرفيت هاي مغفول مانده در صنعت بيمه، خاطرنشان كرد: راه اندازي و ترويج رشته هاي جديد بيمه اي ، فرصت طلايي را فراروي نيروهاي تازه نفس و نوآمدگان اين صنعت قرار داده است تا با تكيه بر توان تخصصي و ايده هاي نوين خود به فعال سازي اين بخش، بپردازند.

وي با تاكيد بر رعايت اصل هويت بخشي در اعطاي مجوز به شركت هاي جديد بيمه اي تصريح كرد: بيمه تعاون در واقع تركيب دو گونه متفاوت و اما تعريف واحدي از مفهوم معاضدت است و به تعبير ساده تر بيمه نوعي تعاون اجتماعي محسوب مي شود و بيمه تعاون تاكيد موكدي بر اين تعاونگري است.

كريمي با اشاره به كسب رتبه نخست ايران در شاخص رشد حق بيمه هاي توليدي و همچنين رشد ضريب نفوذ بيمه ، گفت: تمهيدات بيمه مركزي در سال هاي اخير براي ايجاد يك بازار رقابت عادلانه در بخش بيمه است كه قطعا سلامت اين صنعت و رضايت بيمه گران و بيمه گذاران را در پي خواهد داشت.

رئيس كل بيمه مركزي با تاكيد بر لزوم گسترش بازرگاني الكترونيكي در صنعت بيمه اظهار داشت: آينده صنعت بيمه در گرو توسعه زيرساخت هاي الكترونيكي است و به زودي همه بخش هاي بيمه به ويژه نمايندگي ها و شبكه فروش كه در صف اول صنعت بيمه حضور دارند، بايد به نوين ترين و مجهزترين فناوري هاي روز مجهز شوند و شيوه و فرهنگ خوددريافتي و خودپردازي بيمه در كشور نهادينه شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار