سخنگوی سابق جبهه نجات ملی مصر گفت وی از سمت خود در این حزب ائتلافی که از یازده حزب سیاسی از جمله لیبرالها و چپ گراها تشکیل می شود ، استعفا داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره؛" خالد داوود" در گفتگو با  ااین شبکه با بیان این مطلب افزود وی از عضویت در حزب الدستور استعفا نکرده است.

"داوود" گفت دیگر نمیتواند به نمایندگی از یازده حزب اظهار نظر کند چون اکثر اعضا احزاب ائتلافی حاضر نیستند اشتباهات پلیس مصر در حمله به تحصن کنندگان در میدان النهضه و رابعه العدویه را که منجر به مرگ صدها نفر شد ، بپذیرند.

"داوود" گفت هیچ چیز بدتر از کشته شدن مردم در درگیری ها نیست اما از آن بدتر اینکه کسی حاضر نیست بکارگیری زور و برخورد خشونت آمیز با مردم در جریان درگیری ها را تایید کند و اکثر احزاب ائتلافی بر حمایت از اقدامات نیروهای امنیتی و ارتش مصر تاکید می کنند.
انقلاب بیست و پنجم ژانویه یا موج دوم انقلاب در سی ام ژوئن برای این برپا نشد که نیروهای امنیتی یا پلیس در اعمال خشونت علیه مردم آزاد باشند و شمار زیادی از مردم مصر را به قتل برسانند.

تنها در منطقه رابعه العدویه ، بیش از پانصد نفر کشته شدند. این تعداد بسیار وحشتناک است. گرچه حتی کشته شدن یک مصری هم اقدام مطرودی است ، اما دولتی که قصد دارد به خواسته های انقلابیون مصر که همان آزادی ، دموکراسی و عدالت اجتماعی است عمل کند، نباید ادعا کند نظامیان در برخورد با تظاهر کنندگان از خود خویشتن داری به خرج دادند و تلفات زیادی به مردم وارد نشد. به همین علت از سمت خود کناره گیری کردم و حاضر نیستم به نمایندگی از ده حزب دیگر اظهار نظر کنم.»
برچسب ها: مصر ، خالد ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار