معاون برنامه ريزي و اداري، مالي فرمانداري دماوند از توزيع اعتبارات و مشخص شدن سهم بودجه دستگاه‌هاي تابعه اين شهرستان بخصوص در بخش حمل و نقل و كشاورزي خبر داد.

علي عليمحمدي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهاركرد: بودجه شهرستان دماوند در سال گذشته ۱۳۵ ميليارد ريال بود كه فقط ۲۳ درصد آن تحقق يافت.

وي گفت: به رغم كاهش حدود ۱۲ درصدي بودجه شهرستان در سال ۹۲ و رسيدن آن به عدد ۱۱۸ ميليارد ريال، به نظر مي رسد تمام بودجه امسال قابل تحقق باشد و حتي از مبادي ديگر نظير ماده ۱۸۰ و مديريت بحران اعتباراتي قابل دريافت باشد.

عليمحمدي پادارنمودن اعتبارات فرهنگي از طريق الزاماتي نظير كمك به مساجد، هيأت‌هاي مذهبي و همچنين ماده ۱۲ قانون برنامه پنجم توسعه، افزايش اعتبارات ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه به بودجه استاني و تعيين سهم استان و ابلاغ سرجمع اعتبار مذكور در ابتداي سال و حذف پروژه‌هايي كه در سال ۱۳۹۱ به پروژه‌هاي ملّي استاني اضافه شده بودند و الحاق مجدّد آنها به اعتبارات ملّي در سال ۱۳۹۲ را مهمترين تغييرات بودجه سال ۹۲ برشمرد.

ايشان در بيان سياست‌ها و ضوابط تعيين و تصويب پروژه ها در كميته برنامه‌ريزي شهرستان دماوند، افزود: رعايت الزامات قانوني و استاني توزيع اعتبارات به عنوان حداقل اعتبار قابل اختصاص در بخش مربوطه، در اولويت قراردادن پروژه‌هاي مصوب جلسات مشترك شوراي برنامه‌ريزي استان و كميته برنامه‌ريزي شهرستان‌ها، در اولويت قراردادن مصوبات سفرهاي استاني رياست محترم جمهوري و پروژه‌هاي نيمه‌تمام استاني داراي بيش از ۵۰ درصد پيشرفت فيزيكي با تاكيد بر اينكه از تعريف پروژه هاي جديد خودداري شود، از جمله اين موارد است.

معاون اداري، مالي و برنامه ريزي فرمانداري شهرستان دماوند تصريح كرد: مقرر شد در تعيين و تصويب پروژه‌هاي شهرستان، پروژه‌هاي با اعتبار كمتر از ۳۰ درصد نياز تعريف نشود؛ به وظايف استاني موضوع تأمين اعتبار و اجتناب از اختصاص اعتبار براي پروژه‌هاي ملي توجه شود؛ پروژه‌هاي مربوط به توسعه بخش كشاورزي و آبياري تحت فشار در اولويت قرار گيرد و از تأمين اعتبار پروژه‌هاي تعمير و تجهيز اجتناب شود.

وي خاطرنشان كرد: با اين اوصاف از مجموع بودجه شهرستان دماوند در سال ۹۲، مبلغ ۲۰۰ ميليون ريال براي فصل خدمات مالي و فني، يك ميليارد و ۳۰۰ ميليون ريال براي فصل نظم و امنيت عمومي، ۱۳ ميليارد و ۳۵۰ ميليون ريال براي فصل آموزش، سه ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال براي فصل فرهنگي و گردشگري، ۵۰۰ ميليون ريال براي فصل بهداشت و سلامت و ۲ ميليارد و ۳۵۰ ميليون ريال براي فصل رفاه و تامين اجتماعي در نظر گرفته شد.

عليمحمدي اظهار داشت: همچنين سه ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال براي فصل تربيت بدني، ۱۸ ميليارد و ۸۵۰ ميليون ريال براي فصل كشاورزي و منابع طبيعي، ۱۲ ميليارد ريال براي فصل منابع آب، ۵۳۰ ميليون ريال براي فصل محيط زيست، چهار ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال براي فصل انرژي، ۲۳ ميليارد و ۶۹۰ ميليون ريال براي فصل حمل و نقل، ۲ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال براي فصل ارتباطات و فناوري اطلاعات و ۳۱ ميليارد و ۸۲۰ ميليون ريال براي فصل مسكن و عمران شهري، روستايي و عشايري در نظر گرفته شد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.