یک فعال اقتصادی از طرح بیمه عمر احسان ماندگار به عنوان راهکاری جهت تداوم و استمرار وقف و برکات آن پس از حیات دنیوی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، علی خلیل زاده با اشاره به اهمیت و منافع سنت حسنه وقف در اجتماع اظهار داشت: در شرایط کنونی جامعه این احتمال وجود دارد که افراد خیر بدون در دست داشتن سرمایه آنی جهت ایجاد موقوفات، تمایل به انجام عمل خیر و وقف داشته باشند.

وی ادامه داد: در این شرایط بیمه عمر در طرح ملی احسان ماندگار می تواند به کمک این افراد آمده و با ایجاد مکانیزم های نوین وقفی، امکان وقف های بزرک و ماندگاری را حتی با مبالغ خُرد و به ظاهر اندک را فراهم کند.

این فعال اقتصادی افزود: در جریان این طرح که با همکاری با مشارکت و تحت نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و بیمه پاسارگاد به انجام می رسد، فرد واقف با پرداخت اولین قسط بیمه عمر به نیات خیرخواهانه خود جامه عمل می پوشاند.

وی با اشاره به این نکته که وقف از جمله اعمالی است که از جانب فرد بانی، باقی می ماند، اظهار داشت: در این شرایط فرد واقف می تواند از برکات عمل خیرخواهانه خود چه در طول حیات و چه پس از حیات دنیوی برخوردار باشد و به این صورت به اقدام نیکوکارانه خود تداوم و استمرار ببخشد.

خلیل زاده با اشاره به طرح ملی احسان ماندگار به عنوان مدل جدیدی از وقف با فراهم آوردن موضوعات نوین وقفی و مورد نیاز جامعه گفت: مشارکت در این طرح ملی علاوه بر پوشش بیمه عمر، مزیت های دیگری را نیز از جمله فوت در اثر حادثه، نقص عضو دائم، تأمین هزینه های پزشکی واقف و همچنین استفاده از شرایط و تسهیلات خرید ویژه مایحتاج خانواده دربر دارد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: امید می رود این پیوند که برای نخستین بار میان بیمه و مقوله وقف ایجاد شده است، ضمن فراهم کردن موجبات هم افزایی و بهره بری بیشتر، بستر مناسبی را برای ماندگاری احسان های کوچک و بزرگ هم میهنان ایجاد می کند.

گفتنی است، طرح احسان ماندگار با مشارکت و تحت نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و با همکاری شرکت بیمه پاسارگاد در مرحله نخست در سطح استان خراسان رضوی و در مرحله بعد در سطح کل کشور اجرا می شود./س

برچسب ها: احسان ، ماندگار ، راهکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.