باهنر:

مردم از افراطی‌گری‌های اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به اعتدال روی آوردند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: افکار عمومی کشور با گذشت 16 سال خدمت از سوی مسئولان اجرایی کشور احساس کردند که دچار افراطی‌گری‌هایی از سوی اصولگرایی و اصلاح‌طلبان شدند لذا در انتخابات اخیر به اعتدال روی آوردند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر" در اجلاسیه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به روند انتخابات ریاست جمهوری و مراحل بعد از آن در کشور اظهار داشت: افکار عمومی کشور با گذشت 16 سال خدمت از سوی مسئولان اجرایی کشور احساس کردند که دچار افراطی‌گری‌هایی از سوی اصولگرایی و اصلاح‌طلبان شدند لذا در انتخابات اخیر به اعتدال روی آوردند.  
 
*جامعه و نظام نیازمند کابینه‌ای مقتدر و معتدل 

وی افزود: جامعه و نظام نیاز به یک کابینه‌ای مقتدر، توانمند، معتدل و با تجربه بود که در مجموع در کابینه دولت یازدهم می‌توان شاهد چنین ویژگی‌هایی باشیم.  
 
این نماینده مجلس در رابطه با مشکلات اقتصادی در کشور تصریح کرد: در این شرایط نیازمند کسی بودیم که ضمن دفاع از ارزش‌های انقلاب نحوه رایزنی و دیپلماسی رسمی دولتی و عمومی را طوری طراحی کند که نظام باب‌های جدیدی را در تعاملات بین‌المللی برای خود باز کند و این مقوله را می‌توان در اکثریت کابینه دولت یازدهم یافت.  
 
باهنر گفت: بعد از معرفی کابینه از سوی رئیس‌جمهور مجلس دو رکورد را توانست کسب کند که یکی از آنها تعداد حضور نمایندگان در روز رای‌گیری و دیگری میزان رای‌ اعتماد به وزرایی همچون وزیر اقتصاد و دارایی بود.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد:‌ سه وزیر باقیمانده که موفق به کسب رای اعتماد از سوی نمایندگان نشدند، امیدواریم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی تدابیر خاصی را با توجه به حساسیت‌های سلبی و ایجابی مجلس، وزرای کابینه‌اش را جهت کسب رای اعتماد معرفی کند.  
 
وی تصریح کرد: سرمایه انسانی عالی‌ترین نوع سرمایه در کشور به حساب می‌آید بنابراین باید تمام حواس خود را جهت انتخاب وزرایی مناسب برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم‌، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان متمرکز کنیم.  
 
*از بهار بوی چنین دولتی می‌آید

این نماینده مجلس اظهار داشت:‌حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شعارهایی را که به زبان آورد تبلیغاتی نبود و فلز رئیس‌جمهور به همان شکلی بود که اعلام کرده، چرا که وی فردی معتدل بوده که به خرد جمعی باور دارد و امور را با تدبیر پیش می‌برد.  
 
باهنر با بیان اینکه از بهار بوی چنین دولتی می‌آید خاطرنشان کرد: امیدواریم که مجلس حمایت‌های لازم را از اقدامات دولت به عمل آورد و در اجرای امور نقش خود را در حیطه نظارتی به صورت عادلانه و عالمانه ایفا کند.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: عقلانیت و جامع‌نگری اگر در رفتار دولت استمرار یابد روزنه‌های بسیاری برای حل مشکلات وجود دارد اما اگر چنانچه شاهد فاصله از سوی دولتمردان نسبت‌ به شاخصه‌های مذکور باشیم به همان اندازه ناامیدی افزایش می‌یابد.  
 
*تحریم‌های داخلی سخت‌تر از تحریم‌های بین‌المللی

وی به جنگ اقتصادی که از سوی دشمن علیه ایران اعمال شده اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات برای دور زدن تحریم‌ها نیازمند شجاعت هستیم که برخی از دستگاه‌ها به دلیل ترس کار اصلی خود را انجام نمی‌دهند به همین دلیل از سوی مدیران کم جربزه دچار مشکلاتی می‌شویم.  
 
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه تحریم‌های داخلی سخت‌تر از تحریم های بین‌المللی است، تصریح کرد: یک مدیر موفق و ایثارگر کسی است که حداکثر دقت خود را برای اداره امور و به دست آوردن موفقیت به کار گیرد تا در این میان حیف و میلی صورت نگیرد. 

*وزيري مي خواهيم که دقت و وسواس به خرج دهد تا یک ریال هم حیف و میل نشود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به ویژگی وزرای باقیمانده و دولت یازدهم گفت: امروزه ما وزیری می خواهیم که شجاعت در تصمیم گیری داشته باشد، دقت و وسواس به خرج دهد تا یک ریال هم حیف و میل نشود.
 
باهنر با بیان اینکه برخی پس از رای اعتماد مجلس به وزرای دولت یازدهم آن را به ماراتن رای اعتماد تشریح می کردند، گفت: همه سریال ها تحت الشعاع برنامه های مجلس بود و مردم به طور جدی مذاکرات را دنبال می کردند.
 
وی ادامه داد: مجلس به وظیفه خود خوب عمل کرد درست است که برخی صحبت ها از تریبون نباید خارج می شد اما مجلس به خوبی مسئله را به پیش برد.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره نقش احزاب در کشور اظهار داشت: نظام مردم سالاری دینی در کشور ما که تمام مسئولین آن مستقیم و یا با واسطه انتخاب می شوند، ناچار به تشکیل چند حزب قدرتمند، فراگیر و شناسنامه دار هستند.
 
وی اضافه کرد: ما تاکنون حزب جامع و شناسنامه داری نداشته ایم و بیشتر جریان و جبهه ها بوده اند که به صورت شناور فعالیت داشتند و ما با یکسری از آنها در تصمیمات اختلاف داشتیم.

وی با بیان اینکه کشور نباید تک حزبی باشد، ادامه داد: اینکه کسی در جایگاه حقوقی پاسخگو باشد وجود ندارد.

*حزبی می خواهیم که تمام اعضا در آن فعال باشند
 
باهنر تصریح کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر این است که احزاب کشورها کپی برداری نشود، ما حزبی می خواهیم که تمام اعضا در آن فعال باشند اندیشه و فکر تولید کنند و این اندیشه به همه اعضا تسری پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه امروزه بیش از ۲۲۰ حزب از وزارت کشور مجوز گرفته اند، گفت: ۲۲۰ حزب هرکدام مواضع خاصی دارند و به قول دکتر روحانی در زمان انتخابات خود را نشان می دهند.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: حداکثر باید ۵ حزب به صورت فراگیر داشته باشیم، برخی موافق دو حزبی بودن کشورند و آن را اصولگرا و اصلاح طلب می دانند و برخی آنرا سه حزب از اصولگرا، اصلاح طلب و میانه رو تعریف می کنند.

*به فکر تشکیل حزب فراگیر هستیم
 
وی در خصوص تشکیل حزب فراگیر گفت: ما نیز به فکر تشکیل حزب فراگیر هستیم و اینگونه نیست که بنده برای تشکیل آن چیزی گفته باشم و جیبی یا ردایی برای خود دوخته باشم این کار باید تئوریزه شود و نیاز به کار دارد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان سابقه داران و با افراد باتجربه حاضر به همکاری هستیم که من تشکیل این احزاب را یک فرصت طلایی می دانم.
 
وی با بیان اینکه مردم حماسه سیاسی را تحقق بخشیده اند، تاکید کرد: امروز نیز مجلس و دولت باید برای تحقق حماسه اقتصادی تلاش کنند و این مشکل مزمن تحزب را سامان دهند.
 
انتهاي پيام/
 

برچسب ها: باهنر ، اجلاسیه ، ماهانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار