هشتمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی همزمان با دهه کرامت شهریورماه امسال به میزبانی شهرکرد برگزار می شود.

دبیر اجرایی جشنواره هشتم ادبیات کودک و نوجوان رضوی گفت: آیین اختتامیه این جشنواره سراسری بیستم شهریورماه همزمان با دهه کرامت در شهرکرد برگزار می شود و شهرکرد برای این میزبانی آماده شده است.
حبیب اله توفیقی چالشتری افزود: هشتمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی از سری برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) می باشد که به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) هر ساله برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در آیین اختتامیه این جشنواره از پدید آورندگان 27 اثر برگزیده در قالب شعر، داستان و قطعه ادبی تجلیل می شود و در حاشیه این جشنواره دو کارگاه تخصصی نیز برگزار می شود.
توفیقی چالشتری افزود: بابک نیک طلب، انیسه موسویان و اکرم کشایی آثار این جشنواره در دو کارگاه های تخصصی مورد ارزیابی و نقد قرار می دهند.
دبیر اجرایی جشنواره هشتم ادبیات کودک و نوجوان رضوی یادآور شد: همزمان با اختتامیه هشتمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی از کتاب دوره گذشته این جشنواره نیز رو نمایی می شود.
وی گفت: بیش از یک هزار و 129 اثر از شاعران و نویسندگان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که 27اثر از سوی هیات داوران برگزیده شده است.
توفیقی افزود: گسترش فعالیتهای فرهنگی هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بوی‍ژه امام رضا(ع)، گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار، کمک به انتشار گسترده آثار ادبی با موضوع فرهنگ رضوی ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف این جشنواره است.
هفت دوره گذشته این جشنواره با استقبال گسترده هنرمندان سراسر کشور برگزار شد./س
برچسب ها: جشنواره ، ادبیات ، کودک ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.