استاندار کرمانشاه از افزایش اعتبارات فصلی کشاورزی در استان از 110 میلیارد و 500 میلیون ریال به 220 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حجت الله دمیاد گفت:  در امر تسهیلات بانکی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه ای که از 439 میلیارد تومان سهم استان، کل این مبلغ تعیین تکلیف شده و پیشرفت جذب سهیمه نسبت به جلسه گذشته کارگروه هشت درصد و انعقاد قرار داد نیز سه درصد افزایش داشته است.

دمیاد در ادامه بیان کرد: از محل اعتبارات سال جاری نیز مبلغ دو میلیارد ریال به صورت تسهیلات کم بهره به حوزه فعالیت زنان روستایی اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین از کسب رتبه اول کشور توسط کرمانشاه در خصوص ذخیره گندم خبر داد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین به مهمترین مشکلات پرداخت تسهیلات به کشاورزان اشاره کرد و گفت: عدم پذیرش اسناد زراعی و تک برگی به عنوان وثیقه توسط بانک ها و عدم بررسی پرونده ها ارسالی و شناسنامه طرح های زیر یک میلیارد ریال از سوی بانک های عامل به بانک های مرکز از جمله این مشکلات است.

علی اشرف منصوری ادامه داد: افزایش نرخ سود تسهیلات طرح های بخش صنایع کشاورزی به 16 درصد از سوی صندوق توسعه ملی، کند بودن روند ارسال شناسنامه طرح ها به صندوق توسعه ملی و اخذ مسدودی اعتبار از سوی بانک صادرات مرکز و روند کند صندوق توسعه بخش کشاورزی در خصوص انعقاد قرارداد طرح های اعلام مسدود شده سال 92 از جمله دیگر مشکلات موجود است که باید برای رفع آن ها اقدامات لازم صورت گیرد/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.