سخنگوي رياست جمهوري روسيه روز پنجشنبه اعلام کرد ولادمير پوتين و باراک اوباما در حاشيه نشست گروه 20 ديدار جداگانه نخواهند داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ايتارتاس، "دميتري پسکوف" سخنگوي رياست جمهوري روسيه گفت برنامه ريزي براي ديدار جداگانه ولادمير پوتين و باراک اوباما روساي جمهور روسيه و آمريکا صورت نگرفته است؛ اما دو مقام با شرکت در جلسات گوناگون گروه 20 فرصت گفتگو با يکديگر را خواهند داشت.

اوباما قرار است ساعت يک و 50 دقيقه بعد از ظهر روز پنجشنبه به وقت مسکو وارد سن پترزبورگ شود. نشست کشورهاي عضو گروه 20 ساعت چهار بعد از ظهر به وقت مسکو برگزار خواهد شد.

پوتين در آستانه نشست گروه 20 اعلام کرد مذاکرات با همتاي آمريکايي خوب و خوشايند خواهد بود.

پوتين با اشاره به اين که موضع اوباما قابل درک و همکاري با وي خوشايند است، گفت: مطمئنم که در صورت ديدار ما در نشست گروه 20 و يا در حاشيه آن، اين ديدار نتيجه‌بخش خواهد بود. مسائل بسياري بين ما وجود دارد که بايد حل شوند و از نمونه آنها مي‌توان به خلع سلاح هسته‌اي، مسائل مرتبط با توسعه اقتصاد جهاني، کره شمالي، ايران و مبارزه با تروريسم اشاره کرد.

پوتين در عين حال اذعان داشت گفتگو با اوباما ساده نخواهد بود.

وي تصريح کرد: مي‌دانيم که دولت آمريکا از موضع‌گيري روسيه در خصوص مسائل خاصي، ناخشنود است. اما نمي‌توان در اين زمينه کاري کرد. فکر مي‌کنم صبر و تلاش براي يافتن راه‌حل‌هايي براي مشکلات، مفيد باشد.

اوباما نيز اعلام کرد آمريکا و روسيه اختلاف‌نظرهايي در خصوص مسائل مرتبط با سوريه، دارند.

برچسب ها: اوباما ، پوتین ، دیدار ، دوجانبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار