رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در پرداخت تسهیلات توسعه بخش کشاورزی در جایگاه 20 کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حسین پیرموذن افزود: هر چند رقم 136 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی جذب شده است اما در پرداختی‌ها با مشکلات جدی روبرو هستیم به طوری که به نظر می‌رسد پایه و سیستم بانک اردبیل ضعیف و مریض است و اصلاً به فکر توسعه استان نمی‌باشد.

وی خاطرنشان کرد‌: بهره‌مندی این استان از تسهیلات صندوق توسعه ملی نیز در حد صفر می‌باشد به طوری که بانک رفاه در 9 ماه اخیر پرداختی تمام تسهیلات به طرح‌های مصوب را بایکوت کرده و به بهانه عدم مراجعه متقاضی و یا عدم توجیه اقتصادی طرح، قفل بزرگی را بر پرداختی‌های خود زده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: اگر دیر بجنبیم تا پایان این هفته بیش از 60 درصد تسهیلات پرداخت نشده ما برگشت می‌خورد که این خود بزرگترین دهن‌کجی به تولید‌کنندگان به ویژه فعالان پرتلاش بخش کشاورزی است.

پیرموذن به پایه ضعیف تفاهمنامه وزارت جهاد کشاورزی با بانک‌ها در پرداخت تسهیلات توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: به رغم برگزاری جلسات مرتب کار گروه توسعه بخش کشاورزی اما سیستم بانکی به راحتی می‌تواند با بهانه قرار دادن عدم تطبیق منابع و مصارف بخشنامه و قوانین را دور بزند و از پرداختی تسهیلات طفره برود.

وی عنوان کرد: نتیجه این حرکت نامناسب بانک‌ها این است که بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها همچنان بلاتکلیف مانده و در این استان طرح‌های بزرگ توسعه‌ای با عدم همراهی سیستم بانکی و توزیع‌‌های غلط آنها معطل مانده است/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.