دبیر ستاد زکات کشور گفت: اگر فریضه زکات به درستی اجرایی و عملیاتی شود در ایران حتی یک فقیر نیز باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین نبی‌لو امروز در جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان اردبیل اظهار داشت: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، باید هدف‌گذاری‌ها در بحث زکات جدی‌تر انجام گیرد.

وی گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده شده است وظیفه‌ کمیته ی امداد به عنوان تنها دستگاه متولی امر زکات این است که هدف‌گذاری‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کند تا شعار حماسه اقتصادی از سوی این نهاد تحقق یابد.

نبی‌لو با اشاره به اینکه احیا و فرهنگ‌سازی زکات می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را رفع کند، گفت: پیروی از فرامین دین اسلام در دخل و خرج خانواده، اقتصاد اسلامی را به همراه خواهد داشت که اینگونه تحقق حماسه‌ اقتصادی نیز میسر خواهد شد.

دبیر ستاد زکات کشور حضور مبلغان دینی را در بحث ترویج و فرهنگ‌سازی زکات بسیار حائز اهمیت دانست و بیان داشت: مبلغان دینی با توجه به جایگاه بالایی که در جامعه دارند، در تبلیغ و ترویج پرداخت این فریضه‌ الهی نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به پتانسیل استان اردبیل امیدواریم امسال شاهد افزایش چشمگیر زکات پرداختی توسط مردم ولایی و مؤمن این استان باشیم./س

برچسب ها: اردبیل ، پرداخت ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.