مراسم نکوداشت «سيدجمال‌الدين خرمي‌نژاد» به همراه نمايشگاه مروري بر آثار اين هنرمند در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ايران برگزار مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، همزمان با  اولين سالگرد درگذشت زنده یاد «سيدجمال‌الدين خرمي‌نژاد» به همت خانواده اين هنرمند و با همکاري خانه هنرمندان ايران نمایشگاه مروری بر آثار این هنرمند 19 تا 23 مهر در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران برگزار می شود. همچنین از ساعت 17 روز سه شنبه 23 مهر، تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران میزبان مراسم بزرگداشت این هنرمند نقاش خواهد بود. 

جمال الدين خرمي نژاد متولد 1324 در تهران بود. او نقاشي به سبک رئاليسم را در کودکي آغاز کرد و بعد از دوران تحصيل در هنرستان وارد دانشکده هنرهاي زيبا شد. اين هنرمند در سال 1349 از دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران در رشته نقاشي فارغ التحصيل شد. او به عنوان دبير و داور بسياري از نمايشگاه‌ها و جشنواره‌هاي هنرهاي تجسمي فعاليت داشت و در دانشگاه‌هاي هنري کشور تدريس مي‌کرد. آثار او در نمايشگاه‌هاي مختلفي به نمايش درآمده بود و جوايزي را از برخي جشنواره‌هاي داخلي و خارجي از آن خود کرده بود که جايزه پوسترهاي جهانگردي از ايتاليا 75-1974 و جايزه اول طراحي غرفه جهانگردي مکزيک (آکاپولکو) 1974و جايزه اول پوستر دفاع مقدس (اولين بي‌ينال گرافيک، بخش جنگ) 1366 از آن جمله است. برخي آثار اين هنرمند فقيد در موزه هنرهاي معاصر تهران، موزه مجموعه فرهنگي آزادي، موزه شهداي تهران و موزه امام علي(ع) نگهداري مي‌شود. جمال‌الدين خرمي‌نژاد 24 مهرماه سال 91 در سن 67 سالگي دار فاني را وداع گفت.

علاقمندان به بازدید از نمایشگاه مروری بر آثار زنده یاد «سيد جمال‌الدين خرمي‌نژاد» می توانند 19 تا 23 مهر از ساعت 14 تا 20 به نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران مراجعه نمایند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار