نايب رئيس فراکسيون گمرک مجلس شوراي اسلامي گفت: وجود اسکله هاي غير مجاز موجب رونق قاچاق مي شود و اگر سازمان ها اقدام به ورود کالا از طريق گمرکات کنند ،راه فرار براي قاچاق بسته مي شود.

سيد ناصر موسوي لارگاني نايب رئيس فراکسيون گمرک مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: قاچاق کالا و ارز موجب کاهش توليد و در نتيجه آن کاهش اشتغال درکشور مي شود.

وي گفت: نتيجه ورود کالاي قاچاق خروج ارز و رکود توليدات داخل است. نماينده مردم اصفهان و فلاورجان تصريح کرد: ستاد مبارزه با قاچاق و گمرک بايد دقت بيشتري در زمينه ورود کالا به کشور داشته باشند و نقش خود را در مبارزه با اين پديده شوم جدي تر ايفا نمايند.

موسوي افزود: گمرک در جايي نقش دارد که ورود کالا از طريق گمرکات انجام شود و در صورت ورود کالا از گريزگاه هاي مرزي به صورت شبانه گمرک توان دسترسي به آنها را نخواهد داشت.

اين عضو فراکسيون گمرک با اشاره به نقش ستاد مبارزه با قاچاق کالا در ادامه گفت: اين ستاد با نظارت به جايگاه هاي فروش را انبارهاي مي تواند قاچاقچيان را شناسايي کند.

موسوي با اشاره به وجود اسکله هاي غير مجاز در برخي از سواحل گفت: وجود اسکله هاي غير مجاز موجب رونق قاچاق مي شود و اگر سازمان ها اقدام به ورود کالا از طريق گمرکات نمايند راه فرار براي قاچاق بسته مي شود.

اين عضو فراکسيون گمرک در ادامه افزود: گمرک بايد سعي بر الکترونيکي شدن کل کمرگ نمايد تا روند ترخيص سريعتر و سهل تر شوند و همچنين بايد از ورود کالاهاي بي کيفيت و غير استاندارد به کشور جلوگيري کند.
انتهاي پيام/

برچسب ها: اسکله ، قاچاق ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار