معاون اجتماعی فرماندهی آذربایجان غربی گفت: بازدید دانش‌آموزان مرزنشین از هنگ‌ها و یگان‌های مرزی آذربایجان غربی از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی برای مرزنشینان است.

احد مهرمند در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: به منظور دستیابی به امنیت پایدار و استفاده حداکثری از مشارکت مرزنشینان در تامین نظم و امنیت مرزها و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، کالا، انسان و مقابله با توطئه تهاجم فرهنگی و هماهنگی با مبادی ذیربط در آن سوی مرزها برای ایجاد امنیت مشترک و نمایش اقتدار، توانمندی، کارآمدی و هوشمندی پلیس در کنترل مرزها و تولید فضای امنیت و آرامش برای مرزنشینان برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

مهرمند ابراز داشت: نشست‌های صمیمانه با مرزنشینان سران طوایف، ریش سفیدان و منتفذین محلی در چهاردهم مهر برگزار شد.

وی برگزاری سخنرانی فرماندهان هنگ‌ها و پاسگاه‌های مرزی برای مرزنشینان، توزیع بسته‌های فرهنگی برای شرکت‌کنندگان در همایش مرزنشینان و بازدید دانش‌آموزان مرزنشین از هنگ‌ها و یگان‌های مرزی را از جمله برنامه‌ها برای مرزنشینان دانست.

مهرمند یادآور شد: فرماندهان و کارکنان مرزبانی در نماز جمعه شهرهای مرزی همزمان با هفته نیروی انتظامی حضور یافته و فرماندهان مرزبانی آذربایجان غربی و شهرستان‌ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این هفته طرح مردم یاری و خدمات درمانی در شهرستان‌های محروم و مرزی اجرا می‌شود، افزود: مسابقات ورزشی به خصوص ورزش‌های محلی از جمله طناب‌کشی و اسب‌سواری برای مرزبانان و مرزنشینان به مناسبت هفته نیروی انتظامی در حال برگزاری است.

مهرمند با اشاره به برگزاری همایش مرزبانان و مرزنشینان در استان‌های مرزی، خاطرنشان کرد: تعامل و جلب مشارکت مرزنشینان در راستای حفظ نظم و امنیت در مرزهای کشور و مبارزه با تهاجم فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشورهای بیگانه از جمله مولفه‌های برگزاری این همایش است.

وی تحکیم و تعمیق پیوندهای مذهبی، ملی، فرهنگی و تاریخی با مرزنشینان و ایجاد همگرایی ملی و امنیت پایدار و تقویت امنیت اجتماعی و بهبود رفاه، اشتغال و توسعه اقتصادی مناطق مرزی را از دیگر مولفه ها این همایش عنوان کرد.

مهرمند اظهار داشت: رونمایی از یادمان شهدای اخیر مرزبانی در شهرهای سلماس، ماکو و پیرانشهر و دیدار فرماندهان پاسگاه‌ها و هنگ‌های مرزی با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و بازنشستگان از برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس است./ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.